Forum > Demolåtar
equality & Wernborg - 50 sek disco, soul eller...?
DåligtGehör:
Visst ha W rätt inte mycket disco över detta. Håller i stort med i hans råd även om jag nog vill behålla gitarren lite mjukare än vad hans beskrivning ger. Blåset kan nog dock vara kvar men inte tajtas och tryckas till utan ha en luftig lite släpig karaktär som understödjer hellre än säger titta på mig. Inte blås hela tiden, bara komma in då och då.
Gå den luftiga, lite loja coola vägen.
Emulator:
Ja, alltså, "elaka jazzfarbror" är väl mest lite internt mellan mig och den gode gitarristen.
Sorry för trådkap ;)
Burnin Sven:
Alltså jag hör ett hejdundrandes intro till en låt som kunde varit skriven av herr Brown Eyed Girl him själv men visst ok den petige kan kanske känna att instrumentinsatserna känns lite plottriga i nuläget men det är väl en låt på G och då är det bara att spruta på med ideérna? I ett sånt läge hellre för mycket så man kan vaska fram guldet. För guds skull på den här igen för man vill höran i sin fulla längd och jag tror att din röst skulle funka 100 i den här låten.
Göran
equality:
DåligtGehör: Intressant respons som alltid. Blir kanske ett colab till slut. Hoppas det.
Emulator: OK. :D
Burnin Sven: Oj tackar BS! Ja det blir väl jullov nån gång!? :rolleyes:
cykeln:
Oväntat med disco men
Yessir, det svänger
Gillar git.introt och även blåset, även om sådant inte är min påse direkt
Med lite tyngre/fläskigare bas och trummor så blir det bra tryck
Kanske en lite ilsknare/fräsigare orgel?
Bra komposition!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida