Forum > Demolåtar
91:an - The one that's been so good to me
Marsall:
--- Citat från: 91:an skrivet 13.02.2019, 08:50:13 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 11.02.2019, 10:22:28 ---Ja det finns väl lite olika varianter beroende på ljudbild man vill ha. :).nu är mixen lagom ala rock B) Men dra ner guran liite alt dra guran mer åt sidorna alt liite reverb på guran..själv skulle jag lagt yttepytt reverb/delay på guran (allt för att sången skall fåta mest plats ) ..Sången sitter fint..
--- Slut citat ---
Jag provade dina tips, drog ut bägge gitarrerna mer åt sidorna, sänkte volymen på sologitarren när den var samtidigt med sång samt lite mer reverb på den. Har inte lagt upp versionen men det blev tydligare och jag sparar den, så tack för din input!
--- Citat från: Asti skrivet 11.02.2019, 14:28:45 ---
Lägg upp vettja..skulle va kul o höra ..En bra låt kan man aldrig höra för många ggr :)
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
91:an:
--- Citat från: Marsall skrivet 13.02.2019, 09:02:03 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 13.02.2019, 08:50:13 ---
Jag provade dina tips, drog ut bägge gitarrerna mer åt sidorna, sänkte volymen på sologitarren när den var samtidigt med sång samt lite mer reverb på den. Har inte lagt upp versionen men det blev tydligare och jag sparar den, så tack för din input!
--- Citat från: Asti skrivet 11.02.2019, 14:28:45 ---
Lägg upp vettja..skulle va kul o höra ..En bra låt kan man aldrig höra för många ggr :)
--- Slut citat ---
Haha, okej.
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Eddi:
Nu blev det ännu mera Beatleskänsla av det hela de hade ju inte så många kanaler att laborera med så de spred ljudet på exakt det här sättet, bra tips du fick där och bra mixat. Hade Beatlarna kommit ut med denna 63/64 så hade det garanterat varit en list-etta Fem smiles :D :D :D :D :D
91:an:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.02.2019, 01:31:21 ---Nu blev det ännu mera Beatleskänsla av det hela de hade ju inte så många kanaler att laborera med så de spred ljudet på exakt det här sättet, bra tips du fick där och bra mixat. Hade Beatlarna kommit ut med denna 63/64 så hade det garanterat varit en list-etta Fem smiles :D :D :D :D :D
--- Slut citat ---
Haha, jojo, man kanske skulle göra en monoversion också...stereo kom ju i lite senare versioner hos dem... :lol:
Marsall:
Sådärja..finemangs ... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida