Forum > Demolåtar

91:an - The one that's been so good to me

(1/6) > >>

91:an:
 LÅTNAMN:The one that's been so good to me
  TEXT/MUSIK: 91:an
  MEDVERKANDE: 91:an
  MEDIATYP:  mp3
  Låtlängd: 3:20
  Inspelningsår: 2019

Här är en låt som jag hade tänkt mig munspel i en vers men jag kan ju inte spela munspel, så det blev orgel i stället. Kanske finns det synpunkter på nivåer och liknande, öronen är ju inte som förr, när man uppnått 70...

Eddi:
Tjo Janne ja  du hedrar verkligen Beatleskulturen med dina låtar, länge sedan jag hörde nåt nytt men den här var välkommen och riktigt bra. Man får en myskänsla när man lyssnar. Jag hörde inte riktigt det där med orgeln men om du förklarar var du vill ha munspelet så är jag hyfsat säker på att MaxB kan lägga det som du vill. :D

spacetrucker:
En trevlig liten låt jag gärna lyssnar på flere gånger ^_^
Inte nå större fel på din hörsel, allt verkar sitta där (och som) det skall tycker jag.

//Space

91:an:

--- Citat från: Eddi skrivet 08.02.2019, 05:46:44 ---Tjo Janne ja  du hedrar verkligen Beatleskulturen med dina låtar, länge sedan jag hörde nåt nytt men den här var välkommen och riktigt bra. Man får en myskänsla när man lyssnar. Jag hörde inte riktigt det där med orgeln men om du förklarar var du vill ha munspelet så är jag hyfsat säker på att MaxB kan lägga det som du vill. :D

--- Slut citat ---
Hallå Eddi, jodå jag kollade med MaxB men det stämde inte med tonarten för hans munspel. Köpte själv en hel låda full med munspel i olika tonarter en gång men det är inte lätt att lära. Fullt sjå att veta när man blåser ut eller in. Och frustrerande när inte vissa toner finns med. Så det fick bli orgel istället. Går dessutom att fixa till i midi om det blir fel. :D

Gurano:
Låter finemang - en låt som andas äldre tidsålder (på ett bra sätt  :) ).
/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion