Forum > Demolåtar

91:an - The one that's been so good to me

<< < (2/6) > >>

Marsall:
Skön låt o bra lirat o sjunget...Det du skulle kunnat testa om du vill är att ha sången mer i centrum den som styr hela låten för det skulle den vinna på än mer..nivåer o mix är bra nu som det är ..men man skulle nog tralla med än mer om sången styrde än mer i denna :)

91:an:

--- Citat från: Marsall skrivet 10.02.2019, 16:41:55 ---Skön låt o bra lirat o sjunget...Det du skulle kunnat testa om du vill är att ha sången mer i centrum den som styr hela låten för det skulle den vinna på än mer..nivåer o mix är bra nu som det är ..men man skulle nog tralla med än mer om sången styrde än mer i denna :)

--- Slut citat ---

Låter intressant, hur menar du mer i centrum, något som man fixar i mixen, volym, pan, sologitarr ska dämpas eller tas bort när sång hörs? Eller kanske ta om  sången?

Marsall:
Ja det finns väl lite olika varianter beroende på ljudbild man vill ha. :).nu är mixen lagom ala rock  B) Men dra ner guran liite alt dra guran mer åt sidorna alt liite reverb på guran..själv skulle jag lagt yttepytt reverb/delay på guran (allt för att sången skall fåta mest plats ) ..Sången sitter fint..

Asti:
Snyggt! Fin låt och bra framfört!
/Asti

91:an:

--- Citat från: Marsall skrivet 11.02.2019, 10:22:28 ---Ja det finns väl lite olika varianter beroende på ljudbild man vill ha. :).nu är mixen lagom ala rock  B) Men dra ner guran liite alt dra guran mer åt sidorna alt liite reverb på guran..själv skulle jag lagt yttepytt reverb/delay på guran (allt för att sången skall fåta mest plats ) ..Sången sitter fint..

--- Slut citat ---
Jag provade dina tips, drog ut bägge gitarrerna mer åt sidorna, sänkte volymen på sologitarren när den var samtidigt med sång samt lite mer reverb på den. Har inte lagt upp versionen men det blev tydligare och jag sparar den, så tack för din input!
--- Citat från: Asti skrivet 11.02.2019, 14:28:45 ---Snyggt! Fin låt och bra framfört!
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar, Asti!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion