Forum > Demolåtar

91:an - The one that's been so good to me

<< < (4/6) > >>

karl:
Nice feel du fått till 🙂

Allt gott / karl

91:an:

--- Citat från: Marsall skrivet 18.02.2019, 15:55:09 ---Sådärja..finemangs ... B)

--- Slut citat ---
Alltid svårt att ratta själv så det behövs knuff i rätt riktning ibland!  :)

Burnin_Sven:
I den första versionen så låter det kanske inte bättre i skärmhögtalarna men roligare eller hur man ska säga. Men ska det likna Beatles så kanske version 2 är mera lik. Får se hur det låter i mina HS 50 M och kanske också en sväng ute i garaget när jag meckar bak bromsarna.

91:an:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 02.03.2019, 17:56:43 ---I den första versionen så låter det kanske inte bättre i skärmhögtalarna men roligare eller hur man ska säga. Men ska det likna Beatles så kanske version 2 är mera lik. Får se hur det låter i mina HS 50 M och kanske också en sväng ute i garaget när jag meckar bak bromsarna.

--- Slut citat ---

Nej, det är inte tänkt att likna Beatles. Utpanoreringen av gitarrerna och körstämmor samt sänkningen av dem var bara för att leadsången skulle komma fram bättre. Jag har bara en högtalare i mitt musikrum (inte klokt!) så jag har själv inte lyssnat i högtalare utan bara i lurar så det är intressant höra vad du tycker.

Burnin_Sven:
I garaget låter den första bäst men den liksom hänger åt vänster på nåt sätt, kan ju vara höger om sladdarna på högtalarna råkat komma fel. Men där tycker jag mig höra att den skulle bli kanonfin lite mer sammanhållen mot mitten i mixen typ så tajt att det inte blir mono men nästan. I den versionen låter den som en riktig pop rock rökare. Den andra är inte dum men jag gillar nog den första mer. Får kolla inne sen om jag tycker lika när jag hör på monitorerna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion