Forum > Demolåtar

DR : Naturens harmoni

<< < (3/5) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: freddy skrivet 05.06.2008, 15:17:03 ---Bumpar denna eftersom David visade mig denna låt idag :D

Orgelriffet är bra! Gillar det, men den känns för högt mixad i förhållade till trummor. Synten som kom in sen var behövlig för att det inte skulle bli allt för enformigt. Bra slinga och bra melodi. Jag tycker ljuden passar bra ihop, det blir en bra helhet. Även om jag hade mixat trummorna högre som sagt. Avslutningen bjöd på en härlig mystik :)

--- Slut citat ---

Tjo,

Nja... jag skulle nog inte vilja ha trummorna så mycket högre, fast nu när jag lyssnar så skulle de kunna komma upp lite ja :D

Kul att melodislingan diggas, jag gillar den mycket själv !

Tackar för lyssning!

david.roennlund:

--- Citat från: 1up skrivet 05.06.2008, 17:09:52 ---Bra stämning i låten. helt klart, får Monkey Island-vibbar. Naturens element har en tendens att komma fram i dina låtar. En andlig naturistisk, om man får kalla det så, mystik. Härligt.

--- Slut citat ---

åhh, vad trevligt att det känns härligt o mystiskt! Tror att jag hade lite idé i den riktningen när jag spelade in denna :)

//

david.roennlund:

--- Citat från: cykeln skrivet 05.06.2008, 17:45:16 ---Fin melodi, lättsamt spelat – lite naivistiskt (positivt). Låter lite som en svensk instrumental progg-grupp sådär -73. Joj just – Bo Hansson! (Kolla in Trollkarlens hatt och Sagan om ringen.)
Kanske lite för mycket ”muller” i basen. Trivsamt vaggande naturmystik. Kanske en liten avstickare skulle ge mer dynamik, lite fela skulle kunna passa och så tillbaks till temat med en dubblering av melodin.

--- Slut citat ---

Tjo Cykeln

Bo Hansson har jag lyssnat massor på, han är verkligen underbart bra :)
synd bara att han söp ned sig , kan ju inte spela längre :(

Hm, jo basen är lite mullrig, ska kika på om jag hittar projektet !

Jag kommer ihåg att jag har funderat på avstickare, men när jag spelade in kom jag inte på nån vettig... kanske ska prova igen.
Lite mystisk fiol el nyckelharpa kanske kan smyga sig på, ska tänka/prova lite

Kul att det gillas :)
//david

david.roennlund:

--- Citat från: Plinka skrivet 08.06.2008, 22:16:53 ---Hej!
Här har du börjat på nåt intressant! Stämningsfull melodi, ljud och bakgrundsljud! Skulle dock må bra av lite variation i både orgelljudet och trummor!  ;)

--- Slut citat ---

hellu :)

trummorna kan jag hålla med om att de skulle kunna fixas lite med... men orgeln har nog den variation den ska ha  -_-
om jag inte råkar komma på ett B-tema, då blir det ju lite variation!

tack för lyssning o kommentar
//

jay thomas:
Vet inte om det beror att jag har en riktig praktförkylning men detta är begravningsmusik för mig.  :ph34r:

Tycker det är stämningsfullt och lugnt men icke desto mindre får det mig att associera till begravningar... Sorry.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion