Forum > Demolåtar

DR : Naturens harmoni

(1/5) > >>

david.roennlund:
LÅTNAMN:            Naturens harmoni
ARTIST/GRUPP:     David
GENRE:                Rödvins plinkande
LÅTLÄNGD:           5 min
INSPELNINGSÅR:   2007
FORMAT:              mp3

En "mitt i processen" version av låten, vad tycks ?

[mp3=200,20,0,center]http://www.david.roennlund.com/musik/naturen9.mp3[/mp3]
http://www.david.roennlund.com/musik/naturen9.mp3

tsmalmbe:
Intressant. Gillade slingan. Orgeln var för basig. Istället för att byta orgeln mot spaceljudet på slutet, väntade/hoppades jag på en totalt sönderdistad vrålande deep purple/uriah heep -orgel som skulle göra samma tema, fast möjligen ännu mera rödvinat.

Sedan kunde låten få bli kring 20 minuter lång. Jag är till en viss mån intresserad av samarbete/prodd kring ämnet.

ynot:
gillade det mycket.
kanske att lesly orgel kunde få försvinna till förmån av synten som jag gillade ...var lite otaj det pariet oxå.
gungar åp i en vacker liten rytm..
more..

tony

Emulator:
som jag sade på msn så bör andrastämman dras ner en aning.

Det blir monotont lite mantra så, men inget som fångar en i trans. Gillar monosynthen, och jag tycker du skall experimentera med mer ambienta ljud. kanske låta landskapet flöda fram utan slingan nån stund, för att återkomma.

Sedan tycker jag att du skall använda dig av något stråkinstrument ,-du kan ju spela själv, till antingen stämman, eller något annat.

Och lite mer Ös i trummorna. Wernborg knackar funkjazztrummor som få andra.

KOmmer bli mycket bra när den blir mer färdig denna!

DåligtGehör:
Låter rätt mycket (lätt underlig) cocktail-pop.

För mycket upprepning istället för utveclad melodik alternativt andra slingor/instrument som utmanar och frågar. Temat i sig känns naivt (t.ex. fraseringen) vilket ibland kan vara helt ok men är då ofta mer berorende av omgivningen och den är rätt tråkig här; några stämmor och sedan en djup bas medan trummorna traskar på.

Inget fel på melodin i sig men saknar som sagt intressant frasering, utveckling och intressant omgivning.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion