Forum > Demolåtar
DR : Naturens harmoni
mahan:
Okei David!
Här har du nått en naturens harmoni med en lite sorglig mollfylld stämning. KAnske helt rätt med tanke på den globala utvecklingen! Temat e snyggt men blir lite långtråkigt, t.ex trummorna kunde varieras mer, och vad det gäller synthen så kolla i soundbiblioteket efter lite varianter där. Men en fängslande stämning har du nått redan med detta.
Kunde bli intressant detta med tanke på erbjudandet från Tsm, lönar sig att testa tror jag :)
Snygg melodi/tema, fortsätt ett stycke till. Väntar redan på följande version! :)
h. johan
freddy:
Bumpar denna eftersom David visade mig denna låt idag :D
Orgelriffet är bra! Gillar det, men den känns för högt mixad i förhållade till trummor. Synten som kom in sen var behövlig för att det inte skulle bli allt för enformigt. Bra slinga och bra melodi. Jag tycker ljuden passar bra ihop, det blir en bra helhet. Även om jag hade mixat trummorna högre som sagt. Avslutningen bjöd på en härlig mystik :)
1up:
Bra stämning i låten. helt klart, får Monkey Island-vibbar. Naturens element har en tendens att komma fram i dina låtar. En andlig naturistisk, om man får kalla det så, mystik. Härligt.
cykeln:
Fin melodi, lättsamt spelat – lite naivistiskt (positivt). Låter lite som en svensk instrumental progg-grupp sådär -73. Joj just – Bo Hansson! (Kolla in Trollkarlens hatt och Sagan om ringen.)
Kanske lite för mycket ”muller” i basen. Trivsamt vaggande naturmystik. Kanske en liten avstickare skulle ge mer dynamik, lite fela skulle kunna passa och så tillbaks till temat med en dubblering av melodin.
Plinka:
Hej!
Här har du börjat på nåt intressant! Stämningsfull melodi, ljud och bakgrundsljud! Skulle dock må bra av lite variation i både orgelljudet och trummor! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida