Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Glenns blues
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.11.2007, 13:25:38 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.10.2007, 11:09:36 ---Så kan det gå.Livet bjuder ju på överraskningar - ibland av den hårda sorten,så det påverkade nog det mesta liret.
--- Slut citat ---
Jag försökte hitta något skoj-ironiskt med tanke på Glenn-tråden, så jag förstod upplägget helt fel.
--- Slut citat ---
Det är lugnt Tsm.Jag kunde ju ha varit tydligare,,Varför låten kom att heta Glenns blues..Ja det vet jag inte,den känslan i låten handlar om, hette Sven.Borde nog kallat den det istället.Samt sy ihop texten,så det hela får en mening mot musiken.
Denna skall definitivt bli färdig,då den är dedikerad och spelad med hjärtat fyllt av saknad...
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.11.2007, 13:18:18 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2007, 08:12:53 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 02.11.2007, 05:26:11 ---Mjuk och passande låt, till en sådan händelse... Nu har jag bara lyssnat en gång, men texten verkar "bra"....
Väl jobbat! :)
--- Slut citat ---
Tack Per.
Texten är bara ett utkast,sk. blarr sång.Vilket jag använder mig av när jag sätter melodier och sång uttryck i mina låtar.Nåväl,jag skall dona vidare i arr och lir för att sy ihop det hela till en låt.Samt skriva texten klar.So hang in there mate,there will be more..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Aha! Konstigt att jag fick något sammanhang i det hela! ;) BAra spridda ord alltså?
Du sjöng så bra, att jag tyckte att jag fick ett budskap från din musik.... :)
--- Slut citat ---
Japp så är det.När jag spontan sjunger till olika ideer så finns oftast fragment av den färdiga texten med.Denna är inte så dum,det blir lite modifieringar dock- sen sitter det.Sång uttrycket i denna blev däremot kalas,förutom några för långa fraseringar,men det fixar sig nu när jag vet hur jag skall sjunga.
Det var nog musiken du föll för :P
Mvh
Micael
valdez:
Fint uttryck i sången! Känslosamt precis som blues ska vara!..
DåligtGehör:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2007, 01:09:52 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 01.11.2007, 23:06:37 ---...
Skulle personligen inte vilja höra gitarrsolo troligtvis inte heller munspel i denna - åtminstone inte på det "vanliga" bluesviset. Snarare en lätt sakral kornett eller klarinett ala Jimmie Noone - The blues jumped a rabbit (1930-tal).
--- Slut citat ---
Gehöret då:
Sax blir liiite marigt..Lirade på en alt sax för cirkus 15 år sedan.Det lät riktigt illa,svårast var att blöta den där träprylen rätt så det lät nåt,fast några låtar tog jag ut.Känner ingen sax lirare,så det är nog kört..Midi sax...nja kanske..kollar det.
Nåväl,jag skippar nog guran helt rätt.Snyggar jag till pianot och möter upp det mot orgeln,så kommer det nog att funka.Däremot har jag testat munspel,moll i 3:e position..Vänta med att såga tills du får höra det,det kommer i nästa version.Just nu brottas jag med basen,bas guran alltså - inte chefen! Hon sover :D
Tack för comment DG,och stort tack för att du inte sågade det otajta då jag är lite down nu..Jag är väl medveten om var det hackar på bas piano och orgel.Mest ville jag kolla vad det tycktes om låt ide´n,samt eventuella tips om fortsättning,och nu vet jag det - så nu kör jag!
Hang in there mate.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Varför kom du in på sax? Klarinett kanske? Kornett är ju annars en släkting till trumpeten. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kornett
Jag sågar inte munspel och inte ohört. Mer att jag fick en känsla för vad jag skulle vilja höra i den och även vad jag nog inte vill höra - främst elgitarrsolo. Sen fattar jag att det är svårt att realisera. Munspel kan nog bli fint.
Att det hackar på vissa håll spelar väl ingen större roll på en skiss. Viktigare är att stämningen, uttrycket finns.
max:
Hej!
Tycker du har lyckats bra med att få fram känslan i både sång och piano. Håller med om att låten kunde vara längre, man vill inte riktigt att den ska ta slut när man lyssnar på den :)
Jag spelar lite klarinett hade varit kul att prova att lägga på lite :)
Ha det fint!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida