Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Glenns blues

<< < (5/7) > >>

perrra:
Fan HM .. du borde seriöst börja sälja din musik till porrfilmsbolag :D

jag e allvarlig ... det är ju råbra ju ahaha :D:D

Du är ju som gjuten för sån här musik. gillar det skarpt faktiskt :)
Är det ett äkta piano du lirar på?  låter nämligen exakt som ett yamaha elpiano vi har i studion med en speciell preset i orgelstil där typ....

Mvh

Perrra

Harmonica mike:

--- Citat från: valdez skrivet 03.11.2007, 00:26:03 ---Fint uttryck i sången! Känslosamt precis som blues ska vara!..

--- Slut citat ---

Thanx Y.
Jo jag hittade nåt där,när jag spånade på sång till denna.Texten är ju inte riktigt hundra än - men sång uttrycket kommer jag att använda på den färdiga versionen av denna låt.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 03.11.2007, 18:04:17 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2007, 01:09:52 ---
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 01.11.2007, 23:06:37 ---...
Skulle personligen inte vilja höra gitarrsolo troligtvis inte heller munspel i denna - åtminstone inte på det "vanliga" bluesviset. Snarare en lätt sakral kornett eller klarinett ala Jimmie Noone - The blues jumped a rabbit (1930-tal).

--- Slut citat ---

Gehöret då:
Sax blir liiite marigt..Lirade på en alt sax för cirkus 15 år sedan.Det lät riktigt illa,svårast var att blöta den där träprylen rätt så det lät nåt,fast några låtar tog jag ut.Känner ingen sax lirare,så det är nog kört..Midi sax...nja kanske..kollar det.

Nåväl,jag skippar nog guran helt rätt.Snyggar jag till pianot och möter upp det mot orgeln,så kommer det nog att funka.Däremot har jag testat munspel,moll i 3:e position..Vänta med att såga tills du får höra det,det kommer i nästa version.Just nu brottas jag med basen,bas guran alltså - inte chefen! Hon sover :D

Tack för comment DG,och stort tack för att du inte sågade det otajta då jag är lite down nu..Jag är väl medveten om var det hackar på bas piano och orgel.Mest ville jag kolla vad det tycktes om låt ide´n,samt eventuella tips om fortsättning,och nu vet jag det - så nu kör jag!

Hang in there mate.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Varför kom du in på sax? Klarinett kanske? Kornett är ju annars en släkting till trumpeten. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kornett

Jag sågar inte munspel och inte ohört. Mer att jag fick en känsla för vad jag skulle vilja höra i den och även vad jag nog inte vill höra - främst elgitarrsolo. Sen fattar jag att det är svårt att realisera. Munspel kan nog bli fint.

Att det hackar på vissa håll spelar väl ingen större roll på en skiss. Viktigare är att stämningen, uttrycket finns.

--- Slut citat ---

DG då:
Jo så var det,läste klarinett.Det är ju en viss skillnad mellan Kornett/Klarinett  :D Får se om det blir munspel,jag har fått ett annat erbjudande..he he
Japp,stämning och uttryck finns,tajtar upp basen och pianot..Funderar oxå på en B-del...Antingen ösa till det eller soft jazza..Får se om jag fixar det..

Tack för comment.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: max skrivet 03.11.2007, 19:19:55 ---Hej!

Tycker du har lyckats bra med att få fram känslan i både sång och piano. Håller med om att låten kunde vara längre, man vill inte riktigt att den ska ta slut när man lyssnar på den :)
Jag spelar lite klarinett hade varit kul att prova att lägga på lite :)

Ha det fint!

--- Slut citat ---

Hej Max.
Låten skall bli lite längre ja,lite mer sång och eventuellt en B-del..Samt nån solo runda till i nuvarande tappning..Du får väldigt gärna spela lite klarinett på denna. Jag hör av mig när jag fått till strukturen och det otajta på bas å piano.

Tack för comment oxå..

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: perrra skrivet 04.11.2007, 13:45:39 ---Fan HM .. du borde seriöst börja sälja din musik till porrfilmsbolag :D

jag e allvarlig ... det är ju råbra ju ahaha :D:D

Du är ju som gjuten för sån här musik. gillar det skarpt faktiskt :)
Är det ett äkta piano du lirar på?  låter nämligen exakt som ett yamaha elpiano vi har i studion med en speciell preset i orgelstil där typ....

Mvh

Perrra

--- Slut citat ---

Perra då:
Ler åt dina anspelningar.. :D

Nu ligger det väldigt seriösa och allvarsamma tankar och känslor bakom denna,antar att jag inte varit tillräckligt tydlig i trådhuvudet.Men men,jag kan ta humor,så det är lugnt.Pianot ja,jo det är ett piano i pluggat format.Lagt lite dist och reverb för att färga ljudet lite samt en slutputs i eq:t..

Tack för att du gillar den genre som ligger mig varmt om hjärtat.Det skulle nog låta konstigt om jag började sjunga Disco musik,eller ändå värre - TECNO!  :P Fast man vet ju aldrig...

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion