Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Glenns blues
Harmonica mike:
--- Citat från: karl skrivet 02.11.2007, 01:43:06 ---schysst feeling...men vad händer 1:46 med basen.... bra med en långkörare innan sången börjar men låten behöver vara dubbelt så lång....sången behöver jag inte nämna( som vanlig riktigt bra)
virvelljudet aningen dovt...annars så funkar mollbluesen och pianot i stort...några småtoner men på det hela schysst....
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
karl då:
Ja jag spelade fel.. :P Brydde mig inte så mycket om det då låten är på planerings stadiet.Pianot har ju några off toner oxå.Fixar allt så småningom,måste bara hitta ett snyggare bas lir.Har en version till med en annorlundare basgång,det låter bättre.Mindre toner och längre.
Det kommer en tightare version,förhoppningsvis inom en inte allt för lång tid..
Mvh
Micael
Dividend:
Mjuk och passande låt, till en sådan händelse... Nu har jag bara lyssnat en gång, men texten verkar "bra"....
Väl jobbat! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 02.11.2007, 05:26:11 ---Mjuk och passande låt, till en sådan händelse... Nu har jag bara lyssnat en gång, men texten verkar "bra"....
--- Slut citat ---
Tack Per.
Texten är bara ett utkast,sk. blarr sång.Vilket jag använder mig av när jag sätter melodier och sång uttryck i mina låtar.Nåväl,jag skall dona vidare i arr och lir för att sy ihop det hela till en låt.Samt skriva texten klar.So hang in there mate,there will be more..
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2007, 08:12:53 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 02.11.2007, 05:26:11 ---Mjuk och passande låt, till en sådan händelse... Nu har jag bara lyssnat en gång, men texten verkar "bra"....
--- Slut citat ---
Tack Per.
Texten är bara ett utkast,sk. blarr sång.Vilket jag använder mig av när jag sätter melodier och sång uttryck i mina låtar.Nåväl,jag skall dona vidare i arr och lir för att sy ihop det hela till en låt.Samt skriva texten klar.So hang in there mate,there will be more..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Aha! Konstigt att jag fick något sammanhang i det hela! ;) BAra spridda ord alltså?
Du sjöng så bra, att jag tyckte att jag fick ett budskap från din musik.... :)
tsmalmbe:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 31.10.2007, 11:09:36 ---Så kan det gå.Livet bjuder ju på överraskningar - ibland av den hårda sorten,så det påverkade nog det mesta liret.
--- Slut citat ---
Jag försökte hitta något skoj-ironiskt med tanke på Glenn-tråden, så jag förstod upplägget helt fel.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida