Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Glenns blues
Harmonica mike:
Låtnamn:Glenns blues
Artist:Hm
Kompositör:Hm
Ev.medverkande:Nope,just me
Genre:Ja nån sorts moll blues e de nog..
Hej.
Kan man inte sova så kan man lira..Mix å lir lite ofärdigt,är lika med många fel spel tyvärr.Lite text miss oxå,det blev för sent att skråla in nåt bättre..Nåväl,mitt första försök i moll blues branschen på piano ..Funkar det?
Såga på,men tänk på att vara lite snälla med Glenn,han har haft det lite jobbigt på sistone.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
Det händer ganska lite i den här låten, mollig blues som den är. Den bara liksom rann förbi.
Harmonica mike:
Can´t you see the light Tsm?
Moll blues lirat utan tanke på att göra nåt ovanligt.Mera känsla än tanke på struktur och rent spel...
Så kan det gå.Livet bjuder ju på överraskningar - ibland av den hårda sorten,så det påverkade nog det mesta liret.
Mvh
Micael
mahan:
Okei Micael!
En riktig jamsession detta, Tycker om sättet du sjunger denna blues, inte pinar på till det sista utan just lite tillbakahållet, blir lixåm snygg känsla i det hela. Så har vi lilla problemet med pianoliret, det instrumentet förlåter inga missar, allt hörs in i minsta otajtheter, ett av dom svåraste instrumenten att få att "löpa" enligt min åsikt (därför hörs det inga pianon i mina låtar ;)). Orgeln låter bättre för där märks inte små fingerfel. En fin mollblues stämning, saknar ett sololir med Strato eller om du har nån bekant som lirar munspel... :P
Påminner mig faktiskt om jag komma ihåg att skaffa en Glenn till helgen! :D
h. johan
equality:
Yeah. Dina blueslåtar är som besvärjelser. Den här får gärna hålla på några minuter till. Allt är inte perfekt men känslan når fram och det räcker långt för mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida