Forum > Demolåtar
Nytt-nytt :-)Everything to me -igen! Ny lead/kör & mixning i inlägg 2007-11-03
mahan:
Heja Åsa!
Absolut på väg åt rätt håll, ojämn på sångnivån fortfarande men soundmässigt helt okei nu, reverbet under kontroll. Stämmorna kunde panoreras lite mer, breddas. OCh så finns det fortfarande en liten osäkerhet när du kör på dom högre tonerna. Men bara du ger dig tid på att testa lite med kompressor och limiter kommer detta att bli kalas, för du har en JÄTTESKÖN röst! :)
h. johan
PS. Vet inte om det är från kompspåret eller sångspåret som det hörs ett dovt muller efter att själva musiken tatt slut, kolla om du kan få bort det för det mullret kan göra mixandet svårare.
DåligtGehör:
Sången låter inte dumt i sista versionen med mindre reverb men den får ändå stundom rätt ofta fajtas med många instrumentinsatser. Tycker att åtminstone en del av dessa kunde sänkas en aning i nivå alternativt något annat som gör att rösten får lite mer lugn och ro kring sig. Lite väl mycket utfyllande mattor etc. som är i nivå med sången. Absolut skönast är det i versen när rösten får vara rätt själv.
Åsa:
Godkväll! Det blev några timmar här ikväll, tiden går alldeles för fort men det blir ju så när man har roligt! Jag lägger ut nästa version här för den som orkar höra och lyssna efter förbättringar/försämringar.. Jag har lagt till lite lite delay på leaden, städat lite, lärde mig hur man fade-ar ut så jag tog bort slutet där basen låg kvar och brummade. Hade så kul med fade-andet så jag tog bort lite för mkt tror jag :huh: Typiskt mig att överdriva!
Har ju fått kommentar flera ggr att jag ska panorera ut körstämman till höger och vänster, men det har jag ju gjort, alltså uppfattar man inte det.. vad gör jag åt den saken då? Jag vill inte höja upp dom stämmorna.
Nu måste jag låta projektet vila tills på onsdag, hemska tanke! (då ska jag ge mig på volymnivåerna) Dags att varva ner för ikväll och i morgon kväll ska jag iväg på uppdrag B)
Vi hörs!
Åsa
ps. Det är samma sångspår hela tiden som jag mixtrar med, och musikbakgrunden är som den är, den har vi liksom stängt. Kanske jag ger mig på den nån gång i framtiden ;)
tsmalmbe:
--- Citat från: Åsa skrivet 29.10.2007, 23:41:39 ---Har ju fått kommentar flera ggr att jag ska panorera ut körstämman till höger och vänster, men det har jag ju gjort, alltså uppfattar man inte det.. vad gör jag åt den saken då? Jag vill inte höja upp dom stämmorna.
--- Slut citat ---
Det är väl två olika och separat inspelade spår du har panorerat?
Åsa:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2007, 23:45:05 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 29.10.2007, 23:41:39 ---Har ju fått kommentar flera ggr att jag ska panorera ut körstämman till höger och vänster, men det har jag ju gjort, alltså uppfattar man inte det.. vad gör jag åt den saken då? Jag vill inte höja upp dom stämmorna.
--- Slut citat ---
Det är väl två olika och separat inspelade spår du har panorerat?
--- Slut citat ---
ehum, naee, alltså jag spelade in en körstämma, kopierade den och la den ena till höger och den ena till vänster...
Ska jag göra annorlunda? :huh:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida