Forum > Demolåtar

Nytt-nytt :-)Everything to me -igen! Ny lead/kör & mixning i inlägg 2007-11-03

<< < (3/7) > >>

SvartSaft:
Du är duktig du Åsa!

Blir imponerad över hur lätt du lär dej saker, och vilken enorm entusiasm du har!

Nästa låt är det banne mej du som mixar! :-)

PS/ Älska reverbet mindre...  :P /DS

PS2/ Sen måste jag tillägga; det jag gillar mest med låten nu är dom sista sångslingorna, och dom har ju Åsa gjort själv! Så "talang för att skapa egen musik" har du ju helt klart! /DS2

Tant Fransa:

--- Citat från: mahan skrivet 26.10.2007, 15:20:08 ---Spelar du nåt instrument själv? Skulle vara kul att höra nåt eget alster av dig. :)

--- Slut citat ---

Rösten är väl ett fantastiskt instrument som inte alla klarar av att hantera - Åsa gör det jättebra.

--- Citera ---Och talang för att komma på egen musik, nej det har jag inte. Jättesynd men det finns nog helt enkelt inte där, alls. Jag får överlåta den biten till andra 
--- Slut citat ---

Jag tycker inte att man behöver kunna och vilja allt, men jag tror att du kan om du försöker och vill.
En liten vaggvisa kan man ju alltid klämma ur sig ;) Och du som kan ta ut stämmor kan ju uppenbarligen arrangera, eller hur?

För övrigt har jag bestämt att du ska få mixa våra julsånger - så fort jag skaffat en ny dator ska du få sångfiler av mig :D

Åsa:
 :wub: Hej alla vänliga människor som tar er tid att lyssna, tycka och uppmuntra! Vi har små elaka magsjukebaciller som florerar runt här hemma så jag har inte kunnat lägga nån tid på det här som jag hade tänkt mig.. och så har vi ett uppträdande med vår lilla vokalgrupp på tisdag och jag är inte förberedd inför det heller..  :( Är hemma från jobbet idag eftersom jag hade tydliga magsjukesymptom igår  :wacko: men nu är jag pigg så jag passar på att träna!

Har iaf börjat torka upp sångspåret lite  ;) Tänka sig att det liksom klev fram när det fick mindre reverb..! Jag återkommer när jag har nåt att komma med så att säga, har ju en del tips från er att ta till mig..
//Mixa julsångerna?!!?! -eh.!? Ja va tusan, det är ju bara att prova!  :)

Åsa:
EN NY VERSION!

Har inte ändrat så mkt, har "torkat upp" leadstämman, vad sägs om det? Är jag på rätt spår? Volymen fortsatt ojämn, har inte satt mig in i det ännu.. blir senare i veckan när jag har mer tid..

Tyck gärna till om kvaliteten på leadstämman o körstämmorna, kan det göras bättre? annorlunda? isf hur? Svårt att veta om det blir för högt tycker jag! Helst när det är sin egen röst man lyssnar till också  :huh:

Och ang hur sången är sjungen.. jag har bara sjungit in den rakt av för att ha nåt att mixtra med, har alltså inte lagt ner nån energi på känslan.

På återhörande!

Åsa

tsmalmbe:
Bättre. Lite delay kanske inte skulle vara helt fel. Ojämnheterna fäster för mycket uppmärksamhet i mina öron ännu.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion