Forum > Demolåtar

Nytt-nytt :-)Everything to me -igen! Ny lead/kör & mixning i inlägg 2007-11-03

<< < (2/7) > >>

Tant Fransa:
Kul att se att det går framåt (för mig går det bakåt  <_<) och att vi damer inte enbart sjunger utan har mupptrixningsambitioner också!
Hejaheja!

ynot:
som sagt innan lite låg sång lite ojämt ...
hoppas sången får åka upp lite det tycker jag det förtjänar.
gillar känslan i rösten o låten .
skall bli roligt o höra igen ..

tony

mahan:
Tjohej Åsa!
Verkar som om alla råd har getts redan så för mig återstår endast att konstatera att det är verkligen snyggt att våran medlem Åsa ställer upp både som artist och producent! Bara att fortsätta, låter bra, var inte rädd med att lyfta upp dig själv i mixen, din röst e verkligen värd att få framträda starkare volymmässigt. :)

Spelar du nåt instrument själv? Skulle vara kul att höra nåt eget alster av dig. :)

h.  johan

Åsa:
Fransa -tack för ditt stöd!! Det kan behövas!! Löser det sig med din dator?

Ynot -roligt att höra att du gillar känslan i röst och låt, värmer gott i höstmörkret! Återkommer när jag fått till nåt!

Mahan -artist och producent  :blink: :lol: Ja det låter det!! Jag är jäkligt envis när det gäller så nu kan jag själv sitta och mickla istället för att driva Mattias till vansinne med mina petiga åsikter hit och dit  ;) Men å andra sidan, nu får han ju svara på alla mina frågor istället, undrar vad som är värst? Han är så tålmodig och snäll!

Ska gräva fram rösten ur musikbakgrunden, lovar..

Nej, jag spelar tyvärr inget instrument själv.. spelade tvärflöjt för länge länge sedan... minns dock inget, inte nåt, kan inte ens ta ett c! Men jag har ett bra gehör, det kommer man långt med! Och talang för att komma på egen musik, nej det har jag inte. Jättesynd men det finns nog helt enkelt inte där, alls. Jag får överlåta den biten till andra  :)

Emulator:
lyssnar.

Sången långt bak. jag skulle komprimera och höja volymen.  kompromering på 5:1 kanske, eventuellt lite mer då volymskillnaden är ganska stor mellan topp och booten. Skippa reverbet helt på leaden och behålla på körerna. (ideer bara)

Bra sångljud annars. Det jag saknar kan vara lite mer attityd. mer variation i sånguttrycket,  kom ihåg att jag tycker du är som bäst i de partier du tycker minst om ;)

Kul och välkommen till knapptryckarföreningen :D

/Tomas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion