Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
Emulator:
ja, tack Hmike ;)
91:an: tack för fina ord! Jag tycker dock det är prefekt at den ligger lite mörkt, för då blir det desto rivigare när mike kommer upp på lite ösigare toner. Om det vore så hela tiden skulle man inte se skogen för alla trän...eller nåt.
Kul att du gillar den iallafll! :)
Angående diskussionen om synthbakgrund: Visst är det så att sång och soloinstrument frontar! Även med detta sagt är detta en produktion jag är ruskigt nöjd med, framförallt med pianospelet som inte direkt är min paradgren.
Hele klabbet är nermixat spår för spår (typ 1Gb ) och ivägkablat till mixning, vilket jag hoppas skall få det hela att lyfta ett snäpp till.
:)
karl:
det jag menade var att Hm stod för sång och harmonica, Wernborg för gurorna och synthprylarna du och kunde inte veta vem som stod för grunderna i låten ...however snyggt jobbat och kan knappt bärga mig till jag får höra en färdig mix av det hela.... ^_^ B) / allt gott / karl
--- Citat från: Emulator skrivet 10.10.2007, 01:57:36 ---ja, tack Hmike ;)
91:an: tack för fina ord! Jag tycker dock det är prefekt at den ligger lite mörkt, för då blir det desto rivigare när mike kommer upp på lite ösigare toner. Om det vore så hela tiden skulle man inte se skogen för alla trän...eller nåt.
Kul att du gillar den iallafll! :)
Angående diskussionen om synthbakgrund: Visst är det så att sång och soloinstrument frontar! Även med detta sagt är detta en produktion jag är ruskigt nöjd med, framförallt med pianospelet som inte direkt är min paradgren.
Hele klabbet är nermixat spår för spår (typ 1Gb ) och ivägkablat till mixning, vilket jag hoppas skall få det hela att lyfta ett snäpp till.
--- Slut citat ---
Emulator:
DåligtGehör:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.10.2007, 00:01:02 ---
--- Citat från: karl skrivet 08.10.2007, 00:35:38 ---Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb / karl B)
Edit: allting träffar alla olika
--- Slut citat ---
Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever.... :D
...
--- Slut citat ---
Jag har alltid delat din uppfattning om än i det fördolda.
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 10.10.2007, 22:10:33 ---Jag har alltid delat din uppfattning om än i det fördolda.
--- Slut citat ---
:wub:
Hur var det med kärnkraftsomröstningen 1980?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida