Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
Emulator:
LÅTNAMN: Unchained
ARTIST/GRUPP: Emulator + Harmonica Mike + Wernborg
GENRE: Electronica
LÅTLÄNGD: 7 min
KOMPOSITÖR: Emulator, Text Harmonica Mike, Gitarr-arr av Wernborg
PRODUCENT: Emu, Mix av tsmalmbe
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Wernborg: gitarr
Hmike: Sång, munspel
Emu: Piano, orgel. Resten av oljuden, samt produktion.
SÅ! Festivalvinnaren i fördigt skick ( man får ge sig någon gång...)
www.perfectbounce.se/dgad.mp3
tack för allt hjälp och input under tiden i halvfärdiga, samt tack till tsmalmbe för grymt bra slutmix o master !
Så! Jobbat rätt mycket med denna redan, men efter en tid i vila skall den börja färdigställas är tanken.
Tanken började ju som en symbios mellan känslan i blues och de känslolägen man kan framkalla med elektroniska ljud.
Efter Hmikes text om att ge sig ut i världen, gjordes mellanspelset, som väl skall dra tankarna till problem i södern...
efter det sjunger Hmike om hur världen ändrat mannen som gav sig iväg, i samband med detta tuffar väl musiken till sig lite också.
Tycker det funkar rätt bra, Wernborgsgitarrer va verkligen jätteroliga att klippa omkring med...Lika så munspelet och sången.
Skitkul med bra musiker runt ikring sig :)
Så, vad tycks ? Dels om arret och musiken generellt, men framförallt vad kan göras med mixen? mina öron har lessnat ihop :(
mahan:
ÄNNU EN GRATTIS TILL! :)
Skall nog sitta och bena lite på låten med jag upprepar det jag redan sa i röstningstråden:
JA denna låten är ju ett stort verk, med snyggt arr och snygga lirningar och en "bekannt" låtande solist, med icke så oväntat snyggt munharpesolo! Verkligt snyggt utfört. Haaa, banjona nerkörda en oktav o distade där, ganska kluriskt! Nån blir skjuten på halvvägs, inte pianisten väl, näe han kom tillbaka, få se. Arga o sura varkar dom vara ropar o skriker. Och så ar vi tillbaka till grundtemat, näemen vänta, GET APPA, GET ON APPA, på gitarren, alldeles tydligt soulförsök där och det betyder ju krock! Denna tjänar att få ta del av min poångutdelning!
Snyggt jobbat teamet!
h. johan
tsmalmbe:
Eftersom ni redan vann, blir det inget ryggklapp härifrån, utan rakt på sak.
Basen är dundrande, vilket är tröttsamt.
Sången är lite väl på ytan.
Mixen är vänstersidig, du har två starka grejer till vänster: gitarr och ett STORT piano. Det finns material i högra kanalen också, men inte tillräckligt starkt.
1:29-> Mixen är full, och nedre registret har väldigt mycket krockar. Grumlar och muddar till sig.
Ju längre man kommer in i låten verkar det som om sången blir diskantfattigare efter hand. Troligen är det inte så, men någonting sitter i mixen och äter upp utrymmet för diskanten 3:20->.
Cymbalen 4:15 är malplacerad. Kanske några cymbalduschar istället, du vet. Crassssssss-ssss-sss-SSSS-sssss-SSSSSS-SCHHHHHHH!!!
5:29 man hör inte sången alls mera, den är helt sjunken ner i gröten.
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 07.10.2007, 15:37:39 ---ÄNNU EN GRATTIS TILL! :)
Skall nog sitta och bena lite på låten med jag upprepar det jag redan sa i röstningstråden:
JA denna låten är ju ett stort verk, med snyggt arr och snygga lirningar och en "bekannt" låtande solist, med icke så oväntat snyggt munharpesolo! Verkligt snyggt utfört. Haaa, banjona nerkörda en oktav o distade där, ganska kluriskt! Nån blir skjuten på halvvägs, inte pianisten väl, näe han kom tillbaka, få se. Arga o sura varkar dom vara ropar o skriker. Och så ar vi tillbaka till grundtemat, näemen vänta, GET APPA, GET ON APPA, på gitarren, alldeles tydligt soulförsök där och det betyder ju krock! Denna tjänar att få ta del av min poångutdelning!
Snyggt jobbat teamet!
h. johan
--- Slut citat ---
tack ska du ha mannen :D
Emulator:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 07.10.2007, 15:46:56 ---Eftersom ni redan vann, blir det inget ryggklapp härifrån, utan rakt på sak.
Basen är dundrande, vilket är tröttsamt.
Sången är lite väl på ytan.
Mixen är vänstersidig, du har två starka grejer till vänster: gitarr och ett STORT piano. Det finns material i högra kanalen också, men inte tillräckligt starkt.
1:29-> Mixen är full, och nedre registret har väldigt mycket krockar. Grumlar och muddar till sig.
Ju längre man kommer in i låten verkar det som om sången blir diskantfattigare efter hand. Troligen är det inte så, men någonting sitter i mixen och äter upp utrymmet för diskanten 3:20->.
Cymbalen 4:15 är malplacerad. Kanske några cymbalduschar istället, du vet. Crassssssss-ssss-sss-SSSS-sssss-SSSSSS-SCHHHHHHH!!!
5:29 man hör inte sången alls mera, den är helt sjunken ner i gröten.
--- Slut citat ---
Hallojs där ! håller med helt, jag tror att dennam ix kräver en mer kompetent kille (jaaj, eller tjej ;) ) än jag. Jag har lite problem med flertalet ljud som ligger runt samma frekvens, och när ena sänks lite så försvinner det obönhörligt. :S
SÅ, jag behöver hjälp! Kanske tsmalbe har lust att göra ett försök ? Vore jättekul att höra vad en kille som du skulle kunna göra med låten!
tack för bra feedback :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida