Forum > Färdiga produktioner
EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn
equality:
Grymt sväng och de fyra bastonerna i pianot är hur genomläckra som helst. Fick ju möjlighet att lyssna på en tidig version
och det slår mig att den avskalade versionen var mycket tydligare i sitt uttryck. Det känns helt enkelt för mycket nu.
Å andra sidan hade väl kulturkrocken uteblivit om inte påläggen funnits. Munspelssolot håller världsklass.
Emulator:
Håller delvis med om avskalade grejjen...därför har jag bett tsmalmbe om mixhjälp. hur vi nu för över 40 audiokanaler :wacko: :wacko:
Tack för fint omdöme :)
Harmonica mike:
--- Citat från: equality skrivet 07.10.2007, 16:16:01 ---Grymt sväng och de fyra bastonerna i pianot är hur genomläckra som helst. Fick ju möjlighet att lyssna på en tidig version
och det slår mig att den avskalade versionen var mycket tydligare i sitt uttryck. Det känns helt enkelt för mycket nu.
Å andra sidan hade väl kulturkrocken uteblivit om inte påläggen funnits. Munspelssolot håller världsklass.
--- Slut citat ---
"Munspels solot håller världsklass..." :wub: :wub:
Ja jizes E,det gick en rysning genom den här åldrande bluesmannnen av den kommentaren..Men utan Emu å Wernis så är det inget.Men rätt arr å komp runtikring så blir det så här bra. Så boysen har mycket credit.
Ser fram emot en uppstädning i denna mix mässigt då låten är bra och har verklig potencial.Allt enligt Lindomes,Uppsala och Norrlands juryn..Men vi är ju partiska..ha ha
Mvh
Micael
ynot:
väldigt bra låt.. frugan o jag diggade förut bra insatser av alla munspelet huga grymt ;)
tony
Fidden:
Ja fy tusan vilken cool låt det är. Rent mixmässigt tycker jag dock den är för panorerad. tsmalmbe tyckte den var vänster, jag tycker den lutar åt höger på grund av en bas och den där darude-synthen. Det är iofs bra att det är separerat, men det är kanske lättare att hitta balans om man inte drar ut spåren fullt så mycket.
Fast å andra sidan är det så mycket som vill få plats. Känns svårmixat.
Iallafall, det är fullt med genialiteter i låten. Riktigt kul att lyssna på, man hittar nya saker varje gång. Nu upptäckte jag exempelvis breaket vid 2:30.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida