Forum > Färdiga produktioner

EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn

<< < (3/25) > >>

Emulator:
Ja, för att överhuvudtaget höra några grejjor alls blev jag tvungen att akutpanna lite saker statiskt. Jag tror att man skulle behöve skära både med eq och panning för att läta upp allt en aning. Samtidigt gillar jag detta att ösa på ibland...

Jättekul att du hör småsakerna, det är verkligen MASSVIS med jobb nerlagt på dessa.

Tsmalmbe skulle titta på att mixa, så vi får se om det blir en ny verre sen :D

tack för lyssning, och tack du oxo ynot !!!

DåligtGehör:
Jag har svårt att förstå vad det är som gör den så svårlyssnad och varför den tappar så mycket kraft. Den känns mest stökig och konturlös fast man under allt anar en stor kapacitet. Om man jämför med hur sopranos låter så är det mil emellan ljudmässigt men inte låtmässigt.

En sak är att sången göms och efter ett tag glömmer man den nästan under allt som händer och vill vara med. Inget vill stå tillbaka och allt lyfts fram.

karl:
Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)

Edit: allting träffar alla olika

Emulator:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 08.10.2007, 00:34:16 ---Jag har svårt att förstå vad det är som gör den så svårlyssnad och varför den tappar så mycket kraft. Den känns mest stökig och konturlös fast man under allt anar en stor kapacitet. Om man jämför med hur sopranos låter så är det mil emellan ljudmässigt men inte låtmässigt.

En sak är att sången göms och efter ett tag glömmer man den nästan under allt som händer och vill vara med. Inget vill stå tillbaka och allt lyfts fram.

--- Slut citat ---

Krockar, på frekvensnivå gissar jag. drar man ORDENTLIGT upp volymen så tycker jag att låten blir riktigt bra -allt hörs. Att mixa detta ligger lite ovanför skallen på mig...och jag kunde inte offentligt be om tips :D men vi får försöka få fram det bästa utan att det blir för mycket :)

Emulator:

--- Citat från: karl skrivet 08.10.2007, 00:35:38 ---Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)

Edit: allting träffar alla olika

--- Slut citat ---

tackar! tanken va, någon tid innan festivalen började faktiskt, i mitt huvud, att det vore kul att kombinera styrkan och feelingen i bra blues..hantverket och känslan lixom. En röst som varit med...men det mer hårda, stämningsskapande genom ljudlandskap, mer kompromisslösa "råsyntiga" industrisoundet.

Det har varit ett rent helvete att mixa, men jag är skitstolt över resulatet "so far" även om det har massvis med brister i mix och annat.

Att man sen får riktiga smörfiler leverarede som är en fröjd att klippa och klistra med, gör ju det inte lättare. Tex Hmikes munsnpel i breaket, som loopas runt för att få en mer "konsgjord" känsla.

Vi har faktiskt en grej till på gång i nån liknande tappninge....om vi orkar dra den till mål.

Tusen tack för dina öron karl!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion