Forum > Färdiga produktioner

EMU, H-MIKE, WERNBORG - Don't Give A Damn

<< < (4/25) > >>

Wernborg:

--- Citat från: karl skrivet 08.10.2007, 00:35:38 ---Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)

Edit: allting träffar alla olika

--- Slut citat ---

Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever....  :D

Men hallå där. Syntbakgrunder my ass. Dom här små "syntbakgrunderna" är liksom låten tycker jag. Mike och jag spelar ett par biroller. Visst - gitarrarr på min ära, och Mike är delaktig i texten, men det är nog Emu som får bära hundhuvudet för denna  :wacko:

karl:
Var glad att jag tycker om det <_< :P men för en oinvigd vem som gjort vad  så är det väl ändå Hm som frontar??? i mina öron iaf...overall  bra jobbat /karl  B) B)
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.10.2007, 00:01:02 ---
--- Citat från: karl skrivet 08.10.2007, 00:35:38 ---Ja vad säger man....hade verkligen lust att vara med i festivalen men pga hundra grejer sket det sig och efter att hört denna så hade skitit sig ändå...en kalashybrid skulle jag vilja kalla den ist för kulturkrock....med grundfeelingen i bluesen där inte bara munspelet som sagts tidigare håller närmast världsklass utan även sången...timbren i denna voice finns en på tiotusen...gitarr och synthljud kan man alltid skruva till men när det kommer till sång så vill det till att det funkar och det gör det verkligen här....gitarrerna är kalas likaså emu's synthbakgrunder ...in alles riktigt bra koolabbbb  / karl   B)

Edit: allting träffar alla olika

--- Slut citat ---

Jaaa. Äntligen någon som delar min uppfattning om kulturkrockandes omöjliga varande. En krock kan ju fan inte bli bra liksom. Kultursymbios, kalashybrid ... whatever....  :D

Men hallå där. Syntbakgrunder my ass. Dom här små "syntbakgrunderna" är liksom låten tycker jag. Mike och jag spelar ett par biroller. Visst - gitarrarr på min ära, och Mike är delaktig i texten, men det är nog Emu som får bära hundhuvudet för denna  :wacko:

--- Slut citat ---

Wernborg:

--- Citat från: karl skrivet 09.10.2007, 20:45:36 ---Var glad att jag tycker om det <_< :P men för en oinvigd vem som gjort vad  så är det väl ändå Hm som frontar??? i mina öron iaf...overall  bra jobbat /karl  B) B
--- Slut citat ---

Såklart vi är jätteglada för det. Just då kändes det så pluttigt att kalla det för syntbakgrunder, även om jag nu inser att det inte alls menades så.

Skål för det.  :D

91:an:
Får erkänna att det är första gången jag hör denna låt. Men vilket ÖS i kompet! Riktigt bra gung och snyggt med munspelet som kommer in. Hade det varit högre tonart skulle sången matcha bättre. Nu blir den inte lika kraftfull utom när melodin klättrar uppåt på vissa ställen, men då ger den å andra sidan rysningar!

Harmonica mike:

--- Citat från: 91:an skrivet 09.10.2007, 23:04:03 ---Får erkänna att det är första gången jag hör denna låt. Men vilket ÖS i kompet! Riktigt bra gung och snyggt med munspelet som kommer in. Hade det varit högre tonart skulle sången matcha bättre. Nu blir den inte lika kraftfull utom när melodin klättrar uppåt på vissa ställen, men då ger den å andra sidan rysningar!

--- Slut citat ---

91:an..
Här får du en sån här av mig  :wub: Fast utan Emu å wernis så hade det blivit lite tomt,så boysen får oxå varsin  :wub:  :wub:

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion