Forum > Demolåtar

Eddi And then one day

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Så då har jag sänkt min voice som var lite hög och skickar denna till färdiga. Tack för eran input.

Ojdå jag vet inte hur man flyttar till färdiga visar det sig jaja den får väl skrota på halvfärdiga då!

Harmonica mike:
Lyssnar igenom denna.

Jag hörde en hund som skällde alldeles i början innan det drog igång..Medvetet? Eller en grannes ylande fyrbenta vän kanske..
Jag har en Blåpannad Amasonas papegoja i rummet bredvid min studiohörna,inte min utan min Evas..Ibland så hörs det i mina sångtagningar då han pratar/skriker,han kan en hel drös med strofer. Rätt smart liten rackare. Då det ringer i mobilen så säger han för det mesta - Hallå? Samma om det ringer på dörren.. Och när man tar på sig jackan och öppnar dörren för att gå så ropar han högt - Hej då!
Sitta och prata i telefon i samma rum är omöjligt då papegojans röstresurser vida överskrider en falsksjungande Pavarotti..Och han vill gärna ha sista ordet..När jag spelar munspel så visslar han entonigt..

Nåväl,denna lunkar på fint och allt har fallit bättre på plats tycker jag. Texten är ju som en kulspruta så där rätt skönt rappigt.
Klar förbättring Eddi. Slutet,lät som om du gav upp på ackordet..Låt det klinga ut..

Mike

Marsall:
Sådärja finemangus Denna låt kan du nita fast högst upp på din lista Jag tycker du har hittat ett spår här du skulle kunna fortsätta o köra i ...gillart !! B)

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.05.2018, 11:25:07 ---Lyssnar igenom denna.

Jag hörde en hund som skällde alldeles i början innan det drog igång..Medvetet? Eller en grannes ylande fyrbenta vän kanske..
Jag har en Blåpannad Amasonas papegoja i rummet bredvid min studiohörna,inte min utan min Evas..Ibland så hörs det i mina sångtagningar då han pratar/skriker,han kan en hel drös med strofer. Rätt smart liten rackare. Då det ringer i mobilen så säger han för det mesta - Hallå? Samma om det ringer på dörren.. Och när man tar på sig jackan och öppnar dörren för att gå så ropar han högt - Hej då!
Sitta och prata i telefon i samma rum är omöjligt då papegojans röstresurser vida överskrider en falsksjungande Pavarotti..Och han vill gärna ha sista ordet..När jag spelar munspel så visslar han entonigt..

Nåväl,denna lunkar på fint och allt har fallit bättre på plats tycker jag. Texten är ju som en kulspruta så där rätt skönt rappigt.
Klar förbättring Eddi. Slutet,lät som om du gav upp på ackordet..Låt det klinga ut..

Mike

--- Slut citat ---
Tack för info om gojan, sag skrattar högt  :lol:
Hunden du hör i början ganska likt ett avlägset skall faktiskt är från när gitarren fick kräm så det lät jag vara kvar, men inte trodde jag man skulle kunna höra en hund där. Ska testa med utklingande ackord men det var medvetet så att alla instrument försvinner en efter en. Tack för lyss o tyck HM :)

Eddi:

--- Citat från: Marsall skrivet 05.05.2018, 12:36:14 ---Sådärja finemangus Denna låt kan du nita fast högst upp på din lista Jag tycker du har hittat ett spår här du skulle kunna fortsätta o köra i ...gillart !! B)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar men jag kommer inte att rigga upp i köket för att få trummor framöver, det var för jobbigt. Tack för lyss o tyck Marsallen :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion