Forum > Demolåtar
Eddi And then one day
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 08.04.2018, 17:57:20 ---Bastrumman är ett handslag på min diskho, bongos och pukor (som jag tror blev för mycket) är omväxande från diskhon respektive slaskhon. Cymbalerna är slag med träsked på olika kastrull-lock. Virvelkaggen är slutligen slag med handen mot en ugnsplåt med 12 gafflar i.
--- Slut citat ---
Kreativt. Skitball.
Tajta till det hela och lägg på sång.
Gött!
Eddi:
Jorå det går att kvanta en diskbänk med Logic men det tog en stund innan jag fattade hur jag skulle göra.
Nåväl det har blivit rap-text till denna och dottern har haft synpunkter om att jag inte är tillräckligt snabb med orden men jag tror nu att det funkar bra.
Låten är antagligen inte klar det ska nog till lite annat och så men jag hoppas att den låter tillräckligt ok för en till lyssning. :)
Harmonica mike:
Tjoho Eddi
Kul att du tog dig tid för mer i denna. Inspirerande trumval,jag har varit inne på nåt liknande - locket till våran kaffeburk har grymt skönt koskällesound..Jag har slagit på det stackars locket så att det har fått bucklor,min Eva har dock inte sett det ännu,huga :D
Nåväl,jag tycker det är coolt det här. När du använder berättarrösten så flyter det på fint. Jag tycker du har mixat rösten lite för högt i ljudbilden så att övrigt försvinner lite..Lite otight på sången/pratet mot rytmen stundtals,låter som för mycket text så du måste speeda för att hinna med stroferna. Sänk rösten och kanske snygga till lite i textstroferna så har du den.
5 stars för trumvalet helt klart och en 3:a för låten..En halva till om du fixar lite i texteriet så det därr sköna rappflytet infinner sig lite mer..Du har det där du snackar avspänt i mitten typ innan uppgången på ackordet. Det flytet på resten av låten - bingo.
Norrländska synpunkter framsnickrade i en snödriva ,var f-n är våren?
Mike
Asti:
Spännande att du prövar och experimenterar Eddi! Kul med annorlunda ljud/arr!
Jag har upptäckt att jag får ett egg-liknande sound när jag rystar på mina burkar med blodtrycksmedicin! B)
Tycker som Hmike att "pratet" funkar, medan rap-/sången behöver tightas upp, liksom kompet på sina ställen!
Pratsången låter lite som Dylan ibland....
/Asti
Marsall:
Ja kommer tillbaks till denna igen :) ..Gillar det Tom Waitsiska kompet jag flyttas till kultrullet stranger than paradise med jim jarmosch suverän svartvit film förövrigt B)
rappratsången fungerar utmärkt till kanske lite saktare på saången istället skulle bli än bättre ..iaf första delen fram till 1.21 typ går lite föör fort Jag diggarn B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida