Forum > Demolåtar
Eddi And then one day
Eddi:
Bara på kul så lägger jag upp denna nyligen startade låt-idé som är tänkt att utvecklas till nåt men vad vet jag inte riktigt än. Tar gärna emot tips o synpunkter. :D
Tack för synpunkter jag bestämde mig för att göra en raplåt av det hela som handlar om min skolgång typ 7-9 då jag var rätt så fed up med onödig kunskap som jag såg det då. Egentligen handlar det om att skolan dåförtiden inte hade en aning om hur de skulle handskas med en sån som mig.
Så då har jag sänkt min voice som var lite hög och skickar denna till färdiga. Tack för eran input.
Ojdå jag vet inte hur man flyttar till färdiga visar det sig jaja den får väl skrota på halvfärdiga då!
Asti:
Tycker det skulle dra igång tyngre, lite släpiga trummor med markering på 3:an efter 4 eller 8 takter,
samtidigt som basen blir tydligare och mer utvecklad! Kom att tänka på en Doors-låt när jag lyssnade.
Tror den heter The war is over.... Sedan kan låten byggas på med t.ex orgel och kanske en något distad
elgitarr, som kör lite passande figurer/licks... kryddat med en släpig, whiskydränkt, nära sång. B)
Lite tankar som dök upp! :) Spännande att se vad du hittar på!
/Asti
Harmonica mike:
Nytt embryo,kul Eddi.
Tycker att du fått till nåt suggestivt laddat här. In med lite blarr sång typ det jag brukar göra för att söka fram melodin..Skit i vad som kommer ut,för det mesta så brukar det gå att använda nånting av det spontana och plötsligt så kanske temat dyker upp i blarret,rödatråden typ knytaihopsäcken..Så är det oftast för mig när jag söker vad skall jag sjunga och på vilket sätt.
Då väntar vi på utvecklingen av detta embryo..
Mike
Marsall:
Vers på A kompet reffe på D kompet o övergång H . :) få till ett bra passanse beat på trummorna som start o bygg därifrån..sen en lite driven sång på verserna o sen lite go reffesång på det B) Skönt basljud o jag som bara lyssnar i mobilen hittills...rock on
Eddi:
Tack Asti, HM o Marsall för lyss o tyck :D
Fixa till trummor sa nån och ja takt har lagts till av någon form. Starta tyngre sa nån nja det har jag inte gjort ännu, tramssjung sa nån - perfekt får bli nästa i denna galna låt.
Lyssna gärna på version 3 i topp-posten 2:an blev lite enformig .....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida