Forum > Demolåtar

Harmonica mike - The Reaper and The Crow

<< < (13/15) > >>

djonas:
Snygga ackordföljder och harmonier. Riktigt snygg låt.
Bra sång och text osså.  :D
/ djonas

Harmonica mike:
En till

Håkan:
Kul att du gillar denna dänga som kom till mig nån vecka före jul..Det skulle vara kul att höra din tolkning av denna låt,det har jag ingenting emot.
Jag läste komvux full gymnasiekompetens för sisådär 30 år sedan..Det jag fick in i skallen då,till skillnad från det man lärde sig i högstadiet på tidigare delen av sjuttiotalet,sitter kvar  :D  Svengelska kan det gärna bli;och med Norrländsk brytning ger det en otrolig charm ha ha. Vi är ju svenskar så det skall höras,vi är av samma uppfattning där helt klart.

Lite vassare mix,okej..Lämnar bort denna för mastering,jag är kass på sånt. Ska höra med Jon(yllet) om han kan hjälpa mig med det då jag satt allt. Ska fixa lite mer i cellon,lite stämföring kan bli kalas..Nu är det samma cello panorerat v/h så det låter lite skumt tycker jag,blir nog ett lyft med två stämmigt här och där..

Tack för kommentaren Håkan,det värmer i ett allt kallare Norrbotten - 20 nu och på väg nedåt ser det ut som..

Mike

Harmonica mike:

--- Citat från: djonas skrivet 11.01.2018, 01:35:58 ---Snygga ackordföljder och harmonier. Riktigt snygg låt.
Bra sång och text osså.  :D
/ djonas

--- Slut citat ---

Tack så mycket Jonas för en fin kommentar. Sliter med usel mick som digitaldistar då den känner för det så det har blivit mååånga omtagningar på sången  :mellow: Men jag närmar mig så sakteliga,har cello på tapeten nu med lite stämföring kvar..Låten får nog stanna så om du inte har några asläckra gura prylar som skulle ta denna till himmelen,eller förresten - det räcker om den når Anders Bagge  :lol:

Mike

..

Harmonica mike:
Då har jag varit på denna för sista gången - kanske - om ni inte hör nåt mystiskt  :rolleyes: :wub:

Fixat en hel del i sången samt fixat några sura kör toner samt återgått till version sju:s cello lir dock mer panorerat..
Varit livrädd för "kill your darlings" i denna så jag tycker att låten får stanna så här.
Drog upp lite lyster på mastern runt 5 k..

Tacksam om jag får bekräftelse på att den sitter nu..Eller stor sågen,Redwood modellen,det blir jag lika glad över  :D

Mike

Asti:
Nu tycker jag den sitter! (Även om jag får ståpäls av sången  :))  :wub:
Den sparsmakade cellon förstärker precis "lagom".
Gillar den sublima andrastämman som kommer in kort!
Jag njuter i fulla drag! Hittar absolut inget att klaga på.
Nej, men är man nöjd ska man nog inte rota mer i låten - möjligen låta
den vila ett tag innan man tar sig an den på nytt...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion