Forum > Demolåtar

Harmonica mike - The Reaper and The Crow

(1/15) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn: The Reaper and The Crow
Kompositör/text:Jag
Ev,medverkande:Nope,inte än
Piano:XLN audios midigrunka plugg
Tillverknings år: 2017
Övrig kuriosa:

############################

Hallå gott folk.

Då kör vi version V9 på denna låt. Om ingen hör något helknasigt så skickar vi denna till historien..

Tackar er alla för stort tålamod i den här låten med många versioner..Haft ett helsicke med sångljudet. Micken min den gamla Studio B1:an verkar vara på väg mot soptippen som jag ser det..Blir nog en uppgradering där vad det lider.

Ni gör givetvis som vanligt

Såga,eller höj till skyarna..

####################################

Lyrics

The Reaper and The Crow.

For The King and for his Queen,you swing your axe deep in the snow
but all you ever did was making corps - for The Reaper and The Crow.

There´s so much gold out there to find - that´s the story you been told
through the flames and through the heat we feared The Reaper and The Crow

Burning arrows raining from the sky like the last liiiieee

Chorus

We fled to The Hills passing Thunder of Hell - but you ran through The fields and found Eternitys well
We stormed through The Castle seeking for thruth but beggin´for mercy
where are our youth where are our youth

There ain´t no time for remorse for all the axes buried in the snow
that even makin´it worse we feared The Reaper and The Crow
There is still some time to understand how this War will end how this war will end

For the king and for his Queen...

://:Love of war love of war Love of Waaar Love of Waaaaaaaaar://:

The Love of War the Love of war the love of war the love of waaaaaar.

Mvh

Mike

Asti:
Det här låter riktigt lovande! Som alltid en suverän känsla i sången!  :wub:
Tycker du fått till ett skönt piano-sound. Däremot är sångljudet lite, lite "vassare"
och har en annan typ av eller möjligen för mycket reverb, som inte gifter sig riktigt med pianot.
Försök få lite mer värme (mer av låga mellanregistret kanske) i sångljudet och dra ner på reverbet en aning är ett förslag.
Tror att det räcker med piano och stråkar till den här låten. Det blir intimare och man hör sången bättre då.
/Asti

Marruschkka:
Underbart att höra din sköna stämma igen :wub:

Känsligt och vackert, det här måste du utveckla Mike♥

Snyggt piano :rolleyes:

Följer denna!

/Marre

Harmonica mike:
Comments,nice:

Asti:

Helt riktigt det ligger massor med reverb på sången och även ett delay,Hm goes max X2  :D
Ville testa lite..Fixar närheten senare i mixen.Jag har även lite(läs rätt mycket) reverb på pianot,så totalt är det två olika.
Jag kör ett reverb för allt på mastern senare,det blir nog bättre.Kul att du tycker om det hela,det glädjer i vintermörkret - och på denna så blir det garanterat mer då jag har mer text som drar det hela mot scener ur medeltida slagfält.Lite puts så blir det mer en egen tolkningsfråga vad det hela handlar om,precis som jag vill ha det.

Maria:
Tack för att du tycker om denna,det glädjer mig.Haft denna ett bra tag i huvudet,och tyckte det var dags att testa en inspelning av idén. Krig och kärlek har lite gemensamt ,åtminstone om man får tro Hanne Boel:" its a fight for territory thruth and a whole´lotta more"..
Så mer kommer,lite puts här och där samt mer text och lääääängre  :wub:

###################################

Stort tack för gillet och som vanligt kanon tips av Asti och blixtsnabb feedback.

Mvh

Mike

stajo:
Riktigt skön låt, mysig melodi. Gillar verkligen piano-ljudet och hur du spelar, inte för mycket och inte för lite... Cello melodin är ju kalas också.
Det är väl sångljudet som asti redan har påpekat, fast detta är ju bara test vad jag förstår. Det här bådar gott och jag kommer att följa utvecklingen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion