Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Reaper and The Crow
Harmonica mike:
Och två fina kommentarer i min nya låt :wub:
Henric:
Oj den tackar jag för. Blir nästan lite rörd av din fina kommentar - Mega TACK!
Andra Crow,ja jag sjunger bara på och ibland så blir det bra och ibland mindre bra.Jag ska korrigera det närmare uttrycket i första..
Texten,ja jag sjöng texten som i en äldre version,glömde ändra i trådhuvudet - fixar det.
Ingen såg på Cellon? Skall lira lite till av den varan och kanske crossköra lite cello i stämmor,men enkla grejer typ som nu men lite mer på väl valda ställen..Panorerade cellon till vänster i mixen som en liten förberedelse,så vi får se som dom säger i Version 8 :)
Maria:
OJ,vänliga du. Det var en mycket fin kommentar som värmer mitt hjärta. Jag funderade länge på om jag skulle låta det partiet återkomma i låten då det är fint men valde ett längre kör arr på slutet istället..Inget är ju skrivet i sten så vi får se..Nu skall jag göra klart det påbörjade celloarret så får vi se i V8 vad som sägs..
########################################
Stort tack till er båda för mycket värmande kommentarer,det blir en fin vecka det här :wub:
Mike
spacetrucker:
Låter bättre och bättre.... :)
Låten får mig ställvis att tänka på Jackson Browne... eller är det han som låter som du :P
//Space
John Isak:
I love it!!! :)
Finfin låt HM! :)
Harmonica mike:
Och två till :wub:
Space:
Ja det kan man undra..Vet inte vem som är äldst av oss,fast han är ju känd den gode Jackson Browne :D
Som jag för övrigt gillar.
Kul att du hör mitt slit och att det drar åt rätt håll.Det tackar jag för.
Jaak:
Tjenare,vad kul att du gillar denna,det glädjer mig.
#########################################
Nu har jag varit på den med ett litet sångfix samt lite cello,men vi har svårt att komma överens jag och Cellisten..Hur f-n lirar såna där..Korta eller långa toner,mer eller mindre det är frågan..
Såga på boys.
Mike
Håkan Nilsson:
Grymt härlig låt o sound. Skulle nästan passa mig att göra en cover på! O snygg dramatisk text! Jag själv blir bara sämre o ännu sämre på engelskan med åren. Brorsans fru är från Irland, jag fattar typ en tredjedel av vad hon säger. Jag hittar inget i uttal att klaga på, jag tycker som alltid att ju mer som sig själv man sjunger ju bättre.
Kanske du kan vässa sången lite vid typ 4 khz, eller också vässar du hela mastern vid samma frekvens. Men det där med master eq är ju svårt nåt kopiöst, speciellt med 62 år gamla öron.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida