Forum > Demolåtar

Harmonica mike - The Reaper and The Crow

<< < (4/15) > >>

MaxB:
Härligt HM!
Du är på G med den här låten.
Skönt att du inspireras!

Gurano:
Låter bra - påminner lite om låten Why och You som du gjorde för ett antal år sedan.
Har inte läst vad andra skrivit. Jag hör en hel del klipp mellan sångfraser som går att ta bort, eller så kanske du ska sjunga om allt i svep?
Ser fram emot en fullversion.

/G

Harmonica mike:
Och lite nya kommentarer,najsigt:

Henric:
Lagt om all sång,men lägger upp V3 i ett senare skede.Det fanns lite konstiga ljud som härstammar från micken,lite för nära sjunget mellan varven..Och Limitern på mastern..Mutade den då blev det lägre men en klar förbättring i ljudbilden.Jag släpper mastringen till proffsen :)
Just den där whyyy grejen är en strof vi använt  tidigare i en annan lite liknande låt,kom på det igår så jag snickrade till nåt nytt där.

Max:
Japp,nu kör vi ett tag  :lol: :wub:

G:
Jag hörde också knäppen igår kväll,så nu har jag lagt ny sång.Det långa Whhyyy:et,exakt,det var det jag kom ihåg igår..Det var ju på den där Why låten du och jag gjorde..Denna liknar den ja,lite samma ackord och balladish..
Bättre text i denna  :rolleyes: :D skämt a ba,vi får se hur det blir.Tänkte hålla denna piano/cello/sång..Mer kommer.

#############################

Tack alla för kommentarer,jag har en V3 men jag sätter all sång först.Sedan så kan man börja fundera på vad som ska dit och inte minst hur  :D

Mike

Asti:
Ja, nu funkar sång- och pianoljud bra ihop! Snyggt!
Ett par småsaker:
- sångmelodin kändes lite "konstig" vid "...Stormed...." i kombination med harmonin.
- bör vara läspljud på "thunder" och "through"....
Skönt att du behåller arret sparsmakat!
/Asti

MaxB:
Låter gott om pianot!

Rösten får inte en chans att andas vid 82 sekunder ändå kommer den direkt med ny styrka.
Hur fixar man det live? Inte hålla ut tonen så länge innan eller hålla kvar en takt eller en
halv takt innan nya sången som nu kommer utan att du hunnit andas.

Fint som bara den - att få höra raspen från norr.  :lol: :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion