Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Reaper and The Crow
Harmonica mike:
Och nu blev det comments igen,nice.
Asti:
Ja det här är v2,rattade mest i reverben och la till reffen..Fixat till sången i v3 och sjöng om allt,tror att jag justerade uttalet i fin slipet...Men version 3 ser dagens ljus då jag har all text,lite kvar på slutet och ett outro.
Reffen,ja först är ju uppgången och sedan grund ackord typ C,Am,Em,G,F,Dm,F,G X2
Testade en annan sång melodi på den andra delen av de två,tyckte att det inte blev så pjåkigt..Över vägde först halvstegshöjning,då vers och reff har det mesta gemensamt i ackordsväg ,en transponering ala´cubase är ju inga problem. Ska kolla om det är nåt som surar/låter konstigt där,jag hör inte det. En färgning på nåt av ackorden eller ett ackordsbyte kan ju göra susen..Jag har testat lite dreamscape pads till detta men får inte till nåt,så jag lägger mer cello här och där samt stämmor,då bibehålls det enkla.
Max:
Japp pianot är rattat en hel del,låter nästan bättre än ett riktigt :rolleyes:
Sången,ja det där är svårt ja..Lättast om man spelar sjukt otight :lol: Eller signalerar till trummisen att nu kommer den där abrovinken som vi har repat 50 11 ggr. Ungefär som en dirigent som får alla att dra efter andan då han stoppar upp allt för att låta solisten blomma ut ..Skämt åsido,sången skrivs eftersom låten fortskrider så det är helt enkelt två olika tagningar.På sista versionen v 247 kommer det inte att låta hoppackat :rolleyes: jag har version 3 på G men ska lägga all sång först.
##################################
Tack till er bägge för kommentarerna.Låten fortskrider,vid det här laget brukar jag vara less..Men icke sa nicke
och Micke :D
Mike
Toby:
Fin låt med bra sång! Sången är väldigt bra i verserna men låter ansträngd i choruset. Snyggt med den lilla instrumenteringen som ändå låter stort. Ska bli kul att höra färdig.
Toby
zorrow:
Underbart piano och sång! Jättebra låt också. Fortfarande lite klipp med brus på sången. Släpp upp kören med mindre reverb och ev upp ett snäpp. Gillar!
Harmonica mike:
Nya kommentarer,nice :)
Toby:
Tack för gillandet..Reffen ja,jag har kört fast lite där och funderar på samma sak som dig,det låter ansträngt.
Texten är ok med lite puts,ska testa en oktav ned istället och lite mörkare för en allvarligare underton. Det kan funka då resten av sången(verserna)är laidback och cool..Tror det passar denna låt bäst inga skrål och skrän typ.
Bra feedback tack.
Zorrow:
Tack för digget.Har en version 3 så det kommer mer längre fram..I morgon söndag så blir det sång hela dagen,vi får se hur det blir det hela.Jag har i stort all text,mera hur jag skall sjunga det hela på reff/outro.
################
Tack för kommentarerna det värmer i vintermörkret.
Mike
Harmonica mike:
Då kör jag version 3 på denna såga på!
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida