Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Reaper and The Crow
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.12.2017, 23:53:40 ---Låter toppen. Gissar att arret kommer växa lite allt eftersom låten skrider framåt. Typ addera nån grej i varje del...
Kommer blir finfin!
--- Slut citat ---
Tack Wernis. Ja nåt åt det hållet,bra tips om att lägga in lite smågrejer..Typ nån stämma/kör här och där,mer cello och kanske lite svepande elgura grejer med långa delay/reverb/volym meckeri..Sångpartierna går ihop lite snabbt pga. mitt långa vibrato som hänger kvar,på nåt ställe,ska sovra lite där.
Tror det är limiterat lite hårt också hör jag idag i monitorerna.
Bra tips,Tack igen.
Mike
Håkan Nilsson:
Vackert o mäktigt. Men sångljudet är nästan som om nåt är trasigt? För mycket gain på ingången eller dist i reverben? Ibland när jag tycker nåt reverb låter fult kan det bli en väldig skillnad om jag fasvänder reverbreturerna. Till så bra låt är det väl väl värt att sjunga om alltihop o följa upp sång signalen noga hela vägen, kolla först så du har ett klockrent rent ljud utan kompressor. Jag gissar nästan på att det är sångkompressorer som låter illa. :unsure:
spacetrucker:
Kul att höra nytt från dig :)
Cellon gillas men den tystnar för fort. Kunde kanske få vara med på lite fler ställen.
Sångsoundet gillas.
"We fled to The Hills" kom lite plötsligt efter "whhhyyyy". Inte mycket tid över för att dra efter andan där :D
...åsså plötsligt var det slut :mellow:
//Space
Harmonica mike:
Nya kommentarer,nice.
Håkan:
Tack för gillet av låten.
Sångljudet ja,det allra första i v2 är från första tagningen. Där är det ett litet missljud som kommer från att jag var alldeles för nära micken. Resten är från senare tagningar,och där hör jag svagt nåt liknande som du beskriver.Dock inte lika påfallande som i början..Jag tror att det senare kommer från min amatörmastring,hårt limiterat och maxat med dvs, verktyg..Jag har inga kompressorer med,utan kör med automatiseringar på spåren där de skiftar i volym.Mindre risk för att ratta bort sig i komprimering,som jag inte behärskar..För att inte tala om mastrings hvetet..
Så kontentan,slipa på sången och sjunga in det sista samt be om en bra mastring av ett proffs så har jag nog en rätt fin låt.
Space:
Tack Krister. Ja du vet ju hur det är,ibland så vill livet nåt annat och då är det bara att anpassa sig och nu känns det som att lite musik vore inte helt fel :)
Cellon ja,det blir mer helt klart. Lite sång stämmor också,samt korta av vibratot där jag sjunger ut,tillika krockarna :rolleyes: finns inte tid för ett andetag ens..Funderar även på lite dreamscape music stundtals,jag tror jag har nåt sånt i Cubase. Där det slutar abrupt skall det givetvis in mer,minst två sångverser och en reff samt outro B)
######################
Tack till er båda för tips och kommentarer
Mike
Henric:
Sångljudet är mkt bättre nu, testa att lägga en fade i slutet på whyyyy innan nästa strof....känns som det behövs lite luft där....kan bli bra detta när det blir klart, piano och cello gifter sej fint, känns avslappnat men ändå mäktigt på något vis!
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida