Forum > Demolåtar

Asti - Slipping away

<< < (4/6) > >>

morgonte:
Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!

Asti:

--- Citat från: morgonte skrivet 08.03.2017, 13:39:24 ---Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!

--- Slut citat ---
Trodde väl inte detta skulle ge Beatles-vibbar med RnB-trummor och syntbas.... :unsure:
Roligt att du gillar produktionen och tycker låten är bra!
Om texten antyder demens så gäller det nog mer mig än meningen i densamma!  :)
Måste erkänna att jag inte hade någon direkt avsikt med texten den här gången,
utan den består mest av passande, lättsjungna fraser. Åtminstone det mesta i verserna.
Jag gillar din tolkning och anammar gärna den, i alla fall vad gäller refrängen!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti

MOMA:
Allt har väl redan sagts om denna lilla pärla. Men, man ska aldrig underskatta att bara lägga fraser som lirar in i melodin. Dels blir melodin så mycket bättre än om man tvingar in ord som knappt får plats, men sen får man dessutom en uppsjö med mer eller mindre fantasifulla tolkningar från publiken – vilket är ännu lite roligare :wacko:

Mycket bra alster (igen) och det är en stadig skrivarhand bakom spakarna!

MOMA

morgonte:

--- Citat från: Asti skrivet 08.03.2017, 21:04:37 ---
--- Citat från: morgonte skrivet 08.03.2017, 13:39:24 ---Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!

--- Slut citat ---
Trodde väl inte detta skulle ge Beatles-vibbar med RnB-trummor och syntbas.... :unsure:
Roligt att du gillar produktionen och tycker låten är bra!
Om texten antyder demens så gäller det nog mer mig än meningen i densamma!  :)
Måste erkänna att jag inte hade någon direkt avsikt med texten den här gången,
utan den består mest av passande, lättsjungna fraser. Åtminstone det mesta i verserna.
Jag gillar din tolkning och anammar gärna den, i alla fall vad gäller refrängen!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti

--- Slut citat ---

Det är spännande med texter. Vi är gjorda så att vi vill ha sammanhang och mening, och ger oss inte förrän vi hittar något, även om det inte är den mening som var tänkt, om det var tänkt nåt över huvud taget... Bra att du inte helt dissar min tolkning! :)

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 09.03.2017, 09:47:15 ---Allt har väl redan sagts om denna lilla pärla. Men, man ska aldrig underskatta att bara lägga fraser som lirar in i melodin. Dels blir melodin så mycket bättre än om man tvingar in ord som knappt får plats, men sen får man dessutom en uppsjö med mer eller mindre fantasifulla tolkningar från publiken – vilket är ännu lite roligare :wacko:
Mycket bra alster (igen) och det är en stadig skrivarhand bakom spakarna!
MOMA

--- Slut citat ---
Jodå, det säkert kan funka med lagom luddiga fraser i en text, men här tog jag väl ut svängarna
lite väl mycket med "The way I fry my bacon gives a meaning to it all"!  :rolleyes:
Men det går kanske att hitta symbolik i det också.  :D
Roligt att du tycket låten är bra! Tack för det och för din kommentar MOMA!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion