Forum > Demolåtar
Asti - Slipping away
Asti:
Tänkte det var hög tid att lägga upp en ny låt (så jag inte halkar efter Gurano i statistiken :rolleyes:)
Texten är väldigt djup - inte ens jag själv begriper vad den handlar om.... :unsure:
Möjligen kan den handla om att vägverket slipper anlägga en väg nånstans....eller kanske en matlagningskurs...
Men ni som orkar lyssna får gärna kommentera vad som helst! Ni kanske t.o.m. hittar ett
dunkelt budskap i texten. :)
Titel: Slipping away
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Tid: 3:50
År: 2017
Gurano:
En ny låt! - du närmar dig mig :D ... jaja du tvingar mig att göra en till - återkommer snart med en till då ;) B)
Skön låt a la Asti, med en anstrykning av lite Beatles här å där - tycker kanske att synthstråkarna är lite för höga. Tycker om subben.
/G
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 26.02.2017, 17:17:08 ---En ny låt! - du närmar dig mig :D ... jaja du tvingar mig att göra en till - återkommer snart med en till då ;) B)
Skön låt a la Asti, med en anstrykning av lite Beatles här å där - tycker kanske att synthstråkarna är lite för höga. Tycker om subben.
/G
--- Slut citat ---
Ingen ny låt än från dig idag!? Men dagen är ju lång.. :)
Roligt att du tycker låten är skön och har lite Beatles-anstrykning!
Är osäker på om du avser cello-stötarna till vänster eller cellon till höger..?
Kanske båda är för starka? Ja, subben (soundet alltså) gillar jag själv stenhårt!
Tack för din feedback Göran! Väntar med spänning på din nästa låt!
/Asti
spacetrucker:
"The way I fry my bacon gives meaning to it all" :lol:
Skön låt... nästan lite hypnotisk på nåt sätt, gillar det monotona... men den röda tråden.... hmmm :unsure:
//Space
Asti:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.02.2017, 12:56:53 ---"The way I fry my bacon gives meaning to it all" :lol:
Skön låt... nästan lite hypnotisk på nåt sätt, gillar det monotona... men den röda tråden.... hmmm :unsure:
//Space
--- Slut citat ---
Man kan väl säga att jag driver lite med nutidens besatthet av matlagning, som om det vore en livsfilosofi.
Roligt att du tycker låten är skön! Visste inte om harmoniföljden i versen skulle funka.
Nej, du har rätt! Det finns ingen röd tråd i texten. Bara fraser som funkar till melodin. :D
Tack för din feedback Krister!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida