Forum > Demolåtar

mahan - Don´tTake My Blue Away

<< < (2/5) > >>

equality:
Nja, för mycket Köttlimpan för mitt garage. Välspelat och tight på alla sätt (avis  <_<) men saknar dina finurliga harmonier och brytningar som hördes för några låtar sedan. Men är man insprirerad så är man och då vill jag inte störa med mitt tjat om du är inne i en-låt-om-dagen-period i denna väloljade genre.  :D

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 22.09.2007, 19:43:31 ---Nja, för mycket Köttlimpan för mitt garage. Välspelat och tight på alla sätt (avis  <_<) men saknar dina finurliga harmonier och brytningar som hördes för några låtar sedan. Men är man insprirerad så är man och då vill jag inte störa med mitt tjat om du är inne i en-låt-om-dagen-period i denna väloljade genre.  :D

--- Slut citat ---

Sågen ska nog alltid vara med, kanske jag hittar dom borttappade finurliga harmonierna igen nån dag :)
TAckar för lyssningen, har nog en till men den blir nog inte färdig idag, så känn er lugna! :D

h.  Johan

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 22.09.2007, 18:20:12 ---Återkommer Johan,maten strax på bordet..mums!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Glöm inte snapsen! :D

Wernborg:
Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.09.2007, 00:30:39 ---Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:

--- Slut citat ---

Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion