Forum > Demolåtar

mahan - Don´tTake My Blue Away

<< < (3/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 23.09.2007, 00:41:29 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.09.2007, 00:30:39 ---Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:

--- Slut citat ---

Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Sjung med när du solar, även om du inte spelar in sången. Då brukar det bli sångbara solon och dom kan ibland bli riktigt intressanta.
 :)

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.09.2007, 00:48:59 ---
--- Citat från: mahan skrivet 23.09.2007, 00:41:29 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.09.2007, 00:30:39 ---Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:

--- Slut citat ---

Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)

h.  Johan

--- Slut citat ---

Sjung med när du solar, även om du inte spelar in sången. Då brukar det bli sångbara solon och dom kan ibland bli riktigt intressanta.
 :)

--- Slut citat ---

När jag solar.... fan åxå, det bara regnar här, ska jag slå på alpsollampan eller duger det med dagsljus. Antagligen så har massupfit... eller missuppfattat hela greijen eller så får du ge mig en snabbkurs i guitarrsooooooolo.  ;)

h. Johan

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 23.09.2007, 00:53:35 ---När jag solar.... fan åxå, det bara regnar här, ska jag slå på alpsollampan eller duger det med dagsljus. Antagligen så har massupfit... eller missuppfattat hela greijen eller så får du ge mig en snabbkurs i guitarrsooooooolo.  ;)

--- Slut citat ---

Määäääähh!!

Emulator:
jag som inte lyssnar så mycket på rock tycker det låter riktigt bra. nu lyssnar jag i högtalare, små, helt värdelösa sådana. där låter det riktigt bra.

Du verkar ha blivit riktigt bra på trumprogrammering också!?

Det som ajg tycker är roligast emd att höra på detta är hur din sång låter! Fanken vilken tuffare attityd mot tidigare. MEr grumlig röst,, skitbra.

jobba mer på denna sida, för den är skitbra!

/T

mahan:

--- Citat från: Emulator skrivet 23.09.2007, 12:17:00 ---jag som inte lyssnar så mycket på rock tycker det låter riktigt bra. nu lyssnar jag i högtalare, små, helt värdelösa sådana. där låter det riktigt bra.

Du verkar ha blivit riktigt bra på trumprogrammering också!?

Det som ajg tycker är roligast emd att höra på detta är hur din sång låter! Fanken vilken tuffare attityd mot tidigare. MEr grumlig röst,, skitbra.

jobba mer på denna sida, för den är skitbra!

/T

--- Slut citat ---

Thankx Emu!
HAr smånongom lärt mig att förstå att trummorna är en rätt så viktig del av låten, så det kan gå flere timar åt bara att slipa bort "midi" känslan ur dom. OCh vad sången beträffar så äe det ni KR:are som piskat mer attityd i Mahan. OCh övning ger färdighet. :D

TAck för lyssning o skön kommentar! :)

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion