Forum > Demolåtar

mahan - Don´tTake My Blue Away

(1/5) > >>

mahan:
Tjouhei!
Suttit och testat min lilla Roland CUBE30:ia och hittade på en snabb låt för testet. Har ju alltid pratat varmt för pluggar men nu skall det testas. En 30W styrkare kontra pluggs. Mickat med Rode NT1-A, och volymen på styrkaren var (0-10) på 4. Grannarna var hemma och detta tar automatiskt ner volymen. Kunde tänka mig att optimalt sound kunde fås med volym på 7-8. Men redan på låg volym visar det sig att soundet blir otroligt snyggt, så man klarar sig utomordentligt med Roland CUBE30, behövs inte Marshaller i lång rader.
Alltså låten blev till på en halv timme, otajt o oövat, men ville få soundtestet gjort, so here it is.

KOmmentera och klös, låten eller soundet på gurorna eller hela rasket! :D

http://johanm.com/music/DontTakeMyBlueAway.mp3

mahan:
En liten bUmP för att säkra synbarheten! ;)

DåligtGehör:
Det låter la bra döh. Inte direkt mitt favoritsound med det låter rack 'n rall som rackgubbarna brukar gilla tror jag, fast inte på rack utan på cube nu då. Du klarar dig nog gott utan Marshall (är Marshall fortfarande rackgitarristernas dröm?).

Jest rack on! Ge dom vad dom tål.

mahan:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 22.09.2007, 16:09:31 ---Det låter la bra döh. Inte direkt mitt favoritsound med det låter rack 'n rall som rackgubbarna brukar gilla tror jag, fast inte på rack utan på cube nu då. Du klarar dig nog gott utan Marshall (är Marshall fortfarande rackgitarristernas dröm?).

Jest rack on! Ge dom vad dom tål.

--- Slut citat ---

TAckar DG!
Nog antar jag att det är Marshall 100W + 4x12 som gäller! :D
Tackar för lyssning o kommentar!

h.  Johan

Harmonica mike:
Återkommer Johan,maten strax på bordet..mums!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion