Forum > Demolåtar

Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04

<< < (3/8) > >>

Plinka:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2016, 22:36:16 ---Emu i fin gammal högform.

Mycket bra sång av Plinka!

Så mycket härligt puttrande, myller att upptäcka saker i hela tiden.

--- Slut citat ---
Tack Wernborg för bra sång ;) Håller med om Emu i högform(huruvida den är gammal eller inte är svårt att säga) och supermysigt "puttrande" som du kallar det  :lol:

--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2016, 11:31:58 ---Härligt stänmingsskapande med välbearbetade instrumentala insatser och vilsamt att höra Plinkas sång.
Plinka, uttalet på circles gärna utan hörbart 'r'.
Sen på

in my hand
carried through this wasted land
the future, like a grain of sand
that turn into a pearl

var din stämma så tight med leaden att jag drog slutsatsen att du använde nån pedal som fixade stämman unisont i samma tagning som leaden men...
sen följde inte stämmans melodi vad som i så fall var förväntat, så nu är jag ganska säker på att du faktiskt fraserar stämman så tight - på riktigt. Starkt i så fall!

Skönt med era röster tillsammans!

Vid 260 sekunder är radioversionen av låten färdig. Nice colab!!!

--- Slut citat ---
Det känns som att detta inlägg var mest riktat till mig, så svarar :) Intressant att du nästan trodde det var en pedal för stämman, visste inte ens att det fanns, och att fraseringen blev så tight har jag inte ens tänkt på, så ja, det är på riktigt -kul iakttagande!
Och ok, skulle det bli aktuellt att jag sjunger om versen så ska jag försöka tänka på uttalet där ;) Det är visst bara Rikki Ansell som påstår att hon älskar min accent, men jag försöker jobba på det  :lol:

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 10.11.2016, 10:14:56 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 09.11.2016, 11:31:58 ---Härligt stänmingsskapande med välbearbetade instrumentala insatser och vilsamt att höra Plinkas sång.
Sen var din stämma så tight med leaden att jag drog slutsatsen att du använde nån pedal som fixade stämman unisont i samma tagning som leaden men...
sen följde inte stämmans melodi vad som i så fall var förväntat, så nu är jag ganska säker på att du faktiskt fraserar stämman så tight - på riktigt. Starkt i så fall!

--- Slut citat ---
Det känns som att detta inlägg var mest riktat till mig, så svarar :) Intressant att du nästan trodde det var en pedal för stämman, visste inte ens att det fanns, och att fraseringen blev så tight har jag inte ens tänkt på, så ja, det är på riktigt -kul iakttagande!
Och ok, skulle det bli aktuellt att jag sjunger om versen så ska jag försöka tänka på uttalet där ;) Det är visst bara Rikki Ansell som påstår att hon älskar min accent, men jag försöker jobba på det  :lol:

--- Slut citat ---

Ni är för goa, Rikki och du!
Ja, inte ska man klaga på sånt egentligen.
Håller på att ladda upp en wave till dig  ;-) får en länk om det tag...

HasseFX:
Riktigt bra detta! Skön mysko ljudbild - en doft av 80-tals Peter Gabriel. Bra insats av Plinka med några riktiga goosebump moments! Mer av detta - nya psykedeliskt influerade Eurythmics? :)

Emulator:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.11.2016, 22:36:16 ---Emu i fin gammal högform.

--- Slut citat ---

tack  :wub: :wub: :wub:

--- Slut citat ---
Tack Wernborg för bra sång ;) Håller med om Emu i högform(huruvida den är gammal eller inte är svårt att säga) och supermysigt "puttrande" som du kallar det  :lol:

Sen på

in my hand
that turn into a pearl

var din stämma så tight med leaden att jag drog slutsatsen att du använde nån pedal som fixade stämman unisont i samma tagning som leaden men...

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

jag gillar också accenten! Lyssna på en skotte som säger circles, "sierrkells" :D antingen kan du göra en grej av det, tex catationas rullande r i roadrage, eller så slipar du. Bägge funkar för mig :)

Stämman där är väl kanske liiite fipplad med såhär i mupptrixarsammanhang, men det var så bra material att det lixom gjorde sig självt :D

kul att du gillar låt å sång som passar ihop maxb :D tack för tyck!!

ja, radioversionen skall nog barabenas ur med lite eq så är det i princip race ready tror jag :)

--- Citat från: HasseFX skrivet 11.11.2016, 18:24:13 ---Riktigt bra detta! Skön mysko ljudbild - en doft av 80-tals Peter Gabriel. Bra insats av Plinka med några riktiga goosebump moments! Mer av detta - nya psykedeliskt influerade Eurythmics? :)

--- Slut citat ---

Psykedeliskt influerade eurythmics var faktiskt en riktigt fin utmärkelse. tackar :D

Plinka:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.11.2016, 01:57:48 ---

Sen på

in my hand
that turn into a pearl

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

jag gillar också accenten! Lyssna på en skotte som säger circles, "sierrkells" :D antingen kan du göra en grej av det, tex catationas rullande r i roadrage, eller så slipar du. Bägge funkar för mig :)

Stämman där är väl kanske liiite fipplad med såhär i mupptrixarsammanhang, men det var så bra material att det lixom gjorde sig självt :D

kul att du gillar låt å sång som passar ihop maxb :D tack för tyck!!

ja, radioversionen skall nog barabenas ur med lite eq så är det i princip race ready tror jag :)

--- Slut citat ---

Wow, jag borde kanske anat detta med mupptrixandet när det gäller denna sanna studionörd!  :P Jaja, jag kan ju bara stå till svars för det elände jag ställer till med i min egen studio, och vad som händer i nästa vet man ju aldrig riktigt säkert  :lol:
Det är nog bara en tidsfråga innan vi fixar till accenten också i efterhand, med en knapptryckning kan man välja amerikansk, skotsk eller fransk karaktär... i så fall skulle jag vilja ha en med lite rysk touch  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion