Forum > Demolåtar

Emu ft Plinka: Memory (extended mix) v2 2016-12-04

<< < (2/8) > >>

spacetrucker:
Snygg låt, fin produktion. Lyfter på hatten även om jag inte helt gillar alla sound i låten (smaksak)... jag skulle ha gillat helt vanliga trummor utan allehanda effekter (värst vid 3:40 på spelaren :P) ...kanske det är en synt. Anyway, låten är stiligt uppbygd och Plinkas sång (och körerna) sitter perfekt.
Förtäffligt hantverk ^_^

//Space

Plinka:
Jag ville bara säga hej i tråden! Först och främst föll jag för låtens vackra och vemodiga melodi och stämning ihop med Tomas lätt ångestfyllda text, så det var ett nöje att få jobba med denna.
Sen är ju jag också väldigt förtjust i hur du mejslar fram effekter och läckra detaljer som man kanske knappt upptäcker förrän efter ett par lyssningar, som tex olika delay som redan nämnts, och tex smakfullt och lagom mycket dist på vers 2b-delen som förstärker den desperata känslan. Trummorna som space var inne på vågar jag inte uttala mig om då jag inte är nån trumexpert, men jag gillar triphop-rytmen, den ger ett speciellt driv.
Möjligen, vet inte om det bara är jag och min nuvarande lyssning, att reffarna på slutet trycker aningen mycket mot limitern. Men det kanske bara är jag som är väldigt känslig ;)

Emulator:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.10.2016, 08:59:11 ---Snygg låt, fin produktion. Lyfter på hatten även om jag inte helt gillar alla sound i låten (smaksak)... jag skulle ha gillat helt vanliga trummor utan allehanda effekter (värst vid 3:40 på spelaren :P) ...kanske det är en synt. Anyway, låten är stiligt uppbygd och Plinkas sång (och körerna) sitter perfekt.
Förtäffligt hantverk ^_^

//Space

--- Slut citat ---

tack för ärlig feedback! Om man effektar hårt blir ju risken att man tappar folk, som i ditt fall :) skulle nog funka med mer raka trummor, fast som en helt annan låt då... kanske labbar lite med tanken.

kul att du uppskattar hantverket, och visst sjunger plinka klockrent här :)

tack!

--- Citat från: Plinka skrivet 31.10.2016, 10:49:29 ---Jag ville bara säga hej i tråden! Först och främst föll jag för låtens vackra och vemodiga melodi och stämning ihop med Tomas lätt ångestfyllda text, så det var ett nöje att få jobba med denna.
Sen är ju jag också väldigt förtjust i hur du mejslar fram effekter och läckra detaljer som man kanske knappt upptäcker förrän efter ett par lyssningar, som tex olika delay som redan nämnts, och tex smakfullt och lagom mycket dist på vers 2b-delen som förstärker den desperata känslan. Trummorna som space var inne på vågar jag inte uttala mig om då jag inte är nån trumexpert, men jag gillar triphop-rytmen, den ger ett speciellt driv.
Möjligen, vet inte om det bara är jag och min nuvarande lyssning, att reffarna på slutet trycker aningen mycket mot limitern. Men det kanske bara är jag som är väldigt känslig ;)

--- Slut citat ---

Tack för fina ord Plinka, det värmer!

det kan nog vara lite hårt mastrat ja, har inte slutmixat ännu. För mig låter mixen riktigt bra i studion, men det oohmar och oumpfar och pressas och blir grötigt i tex bilstereon, så jag ska ta en kväll nångång och dra ner alla spår 3 db å sen dra upp och skära lite eq tills det sitter bättre.

tack igen, kul att ha dig ombord. Bra inlevelse och tolkning av stämning som alltid!

Wernborg:
Emu i fin gammal högform.

Mycket bra sång av Plinka!

Så mycket härligt puttrande, myller att upptäcka saker i hela tiden.

MaxB:
Härligt stänmingsskapande med välbearbetade instrumentala insatser och vilsamt att höra Plinkas sång.
Plinka, uttalet på circles gärna utan hörbart 'r'.
Sen på

in my hand
carried through this wasted land
the future, like a grain of sand
that turn into a pearl

var din stämma så tight med leaden att jag drog slutsatsen att du använde nån pedal som fixade stämman unisont i samma tagning som leaden men...
sen följde inte stämmans melodi vad som i så fall var förväntat, så nu är jag ganska säker på att du faktiskt fraserar stämman så tight - på riktigt. Starkt i så fall!

Skönt med era röster tillsammans!

Vid 260 sekunder är radioversionen av låten färdig. Nice colab!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion