Forum > Färdiga produktioner
GuineaPigs featuring Åsa Wetter - Home
DåligtGehör:
Läser kommentarer men är glad att den inte går i den tjusigt reverbindränkta irländska populärmusikfällan (med flöjt och allt) utan att det finns lite närhet och kärvhet i ljudbild och tolkning.
Bra med sparsam instrumentering och en ensam röst. Känns helt rätt.
Gillar det låga registret hos rösten. Kanske är det andra bekvämare men det låga påverkar mig mer. Känns mer (här). Känns även mindre gjort.
Inte den gitarren jag hade valt till detta stycke. För fendrig och popsoundig.
På det hele skönt utryck!
equality:
Vackert. Knopflervibbar. Väntar väl på att det skall dra igång nån gång. Fin sång. Ljudkvalitet bra och snyggt arrad.
Wernborg:
Fin låt. Gillar sången mycket. :wub:
Gitarren är fint spelad, men digitaldistar låter det som när attacken är som starkast. :unsure:
Pianot låter väldigt "midi" i brist på bättre ord. Inget fel på spelet men ett trist sound bara.
GOTT!!
mahan:
Javisstja!
Hör här att vi har en kommande sångstjärna på gång! Lite mer övning och du Åsa kommer att ha mycket att ge din publik. Känner att du e lite osäker ännu, ovan i studio kanske, men bara den härliga rösten hittar sin stabilitet så blir det snyggt.
LÅten e ju ingen lätt sak att sjunga till, den e snyggt arrad o spelad, men för sångerskan så blir stödet lite knappt stundom.
Pianoliret är som sommarbäcken o gitarren är himlaskön! :)
Snyggt jobbat flicka o pojkar, mera sådant! :)
h. Johan
SvartSaft:
--- Citera ---Inte den gitarren jag hade valt till detta stycke. För fendrig och popsoundig.
--- Slut citat ---
Den där kommentaren känner jag att jag måste kommentera! :-)
Jag har spelat på en Gibson Explorer med EMG81-mickar på i massor med år nu. Inget för softa ballader, tyvärr.
Så häromveckan gjorde jag slag i saken, trampade in på Musikbörsen och inhandlade en Fender Telecaster Baja (Mexico).
Direkt när jag satte mej ner och började klinka så dök den här låten upp. Jädrans vad jag blev förälskade i det där "Fendriga" "twang"-ljudet! :wub:
Så den här låten är en hyllning till "fendrigt popsound"! :-)
Dessvärre, under resans gång så irrade jag bort mej i arrangemang och instrument - och slutresultatet blev alldeles annorlunda. Hade enorma problem att få gitarrljudet att låta bra med pianot. Och jag lyckades inte heller. Dessutom distade melodigitarren, upptäckte jag när jag skulle mixa - och då kändes det övermäktigt att gå tillbaks och göra om... *lat*
Såhär lät den allra första, improviserade, inspelningen av den här låten: http://gnarp.se/rockfiler2/beige.mp3 (ode to fender! :P)
Och tack för alla snälla kommentarer!
(Det finns dessutom en liten amatörinspelad "dokumentär" från inspelningen. Men det vet jag inte om jag får posta för Åsa...)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida