Forum > Färdiga produktioner
GuineaPigs featuring Åsa Wetter - Home
SvartSaft:
LÅTNAMN: Home
ARTIST/GRUPP: GuineaPigs featuring Åsa Wetter ("Åsa" här på forumet)
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4.23
KOMPOSITÖR: Musik: Mattias Dahlgren ("SvartSaft") Text: Daniel Jäderberg (icke-medlem)
PRODUCENT: Daniel Jäderberg & Mattias Dahlgren
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
LADDA NER HÄR: http://gnarp.se/rockfiler3/guineapigs-home.mp3
Tant Fransa:
Åsas sång: En klar förbättring!. Du har lyckats hitta stödet även i de låga passagerna, och då blir intonationen mycket bättre! Skitsnyggt! Om du vill förbättra det ytterligare skulle du kunna arbeta mer på den lägsta tonen du tar (00:13, 00:31 osv) där tappar du klangen, men det blir bättre ju längre fram i sången du kommer. Det betyder förmodligen att du klarar det galant när det lägre registret är uppvärmt. Säg till om du vill ha tips.
I övrigt: det där mupptrixandet får ni klara själva :)
/Malin
Åsa:
Hej Fransa och Tack för en snabb kommentar! Ditt tips med stödet hjälpte mig mycket! Tyvärr så drogs jag med en dunderförkylning som precis började ge med sig den dagen vi spelade in, jag hade allsköns mediciner att tillgå för att få upp mina bihålor och luftrör kan jag säga! Så efter förutsättningarna får jag vara rätt nöjd..! Hade extremt svårt att ta dom lägsta tonerna.. Klart jag vill ha tips om hur jag värmer upp lägre registret :D
Roboseal:
Riktigt vacker och stämmningsfull. Jag får lite irländska vibbar av låten och även din röst Åsa, passar utmärkt tilsammans tycker jag.
Kanske skulle det funnits ett litet stycke där du fick ta i ännu mer med rösten och kanske även med stämmor också.
Annars var den riktigt skön att lyssna på. röst + låt = :wub:
Åsa:
--- Citat från: Roboseal skrivet 21.09.2007, 15:20:04 ---Riktigt vacker och stämmningsfull. Jag får lite irländska vibbar av låten och även din röst Åsa, passar utmärkt tilsammans tycker jag.
Kanske skulle det funnits ett litet stycke där du fick ta i ännu mer med rösten och kanske även med stämmor också.
Annars var den riktigt skön att lyssna på. röst + låt = :wub:
--- Slut citat ---
Hej! Tack för att du lyssnade och kommenterade och KUL att du tycker om den! Tanken var att det skulle vara soft och lite naket, helt utan stämmor. Men det är klart, man är ovan att det inte är en endaste stämma pålagd i en låt ;) Jag försöker fortfarande vänja mig vid att höra min röst, tog ca 30 lyssningar innan jag själv hörde "hela" låten och inte bara min egen röst.. :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida