Forum > Färdiga produktioner
GuineaPigs featuring Åsa Wetter - Home
MrPhil:
från 1:26 låter det mycket bättre än innan dess
ditt naturliga läge? innan det låter det för osäkert o koncentrerat uppgiften
övergången till *i'll be waiting* bör ni lägga på annat spår å tillåta att fraserna går i varann istället för att bryta versens som nu
soundet låter lite demo, speciellt på gitarren som annars spelas väldigt snyggt.
en riktig inspelning som arbetats igenom på alla plan tror jag skulle bli riktigt bra o det skulle bli skitsnyggt att bygga lite softa stråkar och en del stämmor mot slutrefrängerna.
Emulator:
Lite irländst japp. Gillar framförallt inledningen sångmäsigt, där jag upplever tonen som någon cent off ibland. Dock gör det intrycket mycket mer sårbart och känslofullt, så det låter bra.
Gillar verkligen tonspråket, som påminner aning om sinead o'connors, med raka toner som ligger rakt och lite snyggt sådär skarvigt mot en föränderlig bakgrund.
övergången är som mr phil säger, lite hastig.
Snygga gitarrer, riktigt stämningsfullt. Pianot är lagom långt bak och bidrar till softa stämningen.
Skitfint, fantastiskt bra sång!! Om jag skulle tycka något så är det att du borde testa att sjunga med ännu lite mindre luft genom strupen, då tror jag att ett unikt uttryck kunde formas.
Snyggt.
Åsa:
--- Citat från: Emulator skrivet 21.09.2007, 16:48:51 ---Lite irländst japp. Gillar framförallt inledningen sångmäsigt, där jag upplever tonen som någon cent off ibland. Dock gör det intrycket mycket mer sårbart och känslofullt, så det låter bra.
Gillar verkligen tonspråket, som påminner aning om sinead o'connors, med raka toner som ligger rakt och lite snyggt sådär skarvigt mot en föränderlig bakgrund.
övergången är som mr phil säger, lite hastig.
Snygga gitarrer, riktigt stämningsfullt. Pianot är lagom långt bak och bidrar till softa stämningen.
Skitfint, fantastiskt bra sång!! Om jag skulle tycka något så är det att du borde testa att sjunga med ännu lite mindre luft genom strupen, då tror jag att ett unikt uttryck kunde formas.
Snyggt.
--- Slut citat ---
Oj oj, du har gjort mig såå glad!! Om du bara visste hur jag kritiserade låten första gången jag hörde den i detta färdiga skick! Hörde bara mig själv och självkritiken slog till med full kraft! Det tog många lyssningar att få ihop allt till en helhet och känna mig nöjd. Har ett nöjt flin över hela ansiktet!
ynot:
gillar guran vid 2.00 mycket.. kunde få plinka lite mer toner imellanåt.
sången kunde nog få åka upp lite i mixen o eqas lite mer (lägre mellanrregister). håller med mr phill om att sången kommer in i en annan division efter 1,26. i slutet skulle lite sång dubbning sitta fint.
o så liger pianot lite före sången på vissa stavelser i slutet.gillar melodin mycket o andra lyssningen så sitter fan sången fint oxå;)
vackert
tony
Tokai:
Fin melankolisk låt.
Saknar nog nåt rytminstrument som håller ihop det lite. Behövs kanske bara en hihat som kommer in lite senare i låten, det finns vissa ställen där kompet liksom kolliderar med varandra.
Fin och känslig sång.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida