Forum > Färdiga produktioner
Toby "Hold Of Another Me"
Toby:
--- Citat från: HasseFX skrivet 17.06.2016, 21:44:40 ---Oj, vilken pärla! Skön poplåt med bra driv och riktigt kul arr! Proffsigt producerat dessutom. :)
Det jag har lite svårt för är sången, som borde ligga en oktav högre! Det är inget fel på sånginsatsen, men det är inte lätt att mixa in det röstläget i en "normal" mix och svårt att få dynamik och variation i "tryck" dessutom.
--- Slut citat ---
Nej, att sjunga en oktav upp hade nog låtit väl ansträngt för mig. Kul att du gillar låten, arr och brodd annars! Tack så mycket för att du lyssnat och kommenterat. :)/Toby
MaxB:
Nu lyssnar jag igen efter en tid har passerat. Nu skiter jag i vad pianisten gör mot sångaren.
Jag gillar det du skapat! Bra driv och positiv feeling i helheten. Hör inte vad du egentligen sjunger om - det låter i musiken som att det är något bra.
Toby:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.06.2016, 20:32:14 ---Nu lyssnar jag igen efter en tid har passerat. Nu skiter jag i vad pianisten gör mot sångaren.
Jag gillar det du skapat! Bra driv och positiv feeling i helheten. Hör inte vad du egentligen sjunger om - det låter i musiken som att det är något bra.
--- Slut citat ---
Du är en härlig människa MaxB! :D Jätteroligt att du nu gillar och skiter i den jäkla pianisten! Om du spelat med pianister vet du ju att de spelar starkare än t.o.m. gitarrister. :) Om jag orkar ska jag lägga ut texten också. Men du har helt rätt...det är positivt. Det var hela meningen med låten. Tack för feedback..igen. Uppskattas!/Toby
Toby:
Här kommer texten för den som är intresserad!/Toby
hagis:
Håller med HasseFX att sången skulle vinna på ett högre läge, men inte en oktav utan kanske en eller två toner upp. Annars bra låt!
/Hagis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida