Forum > Färdiga produktioner
Toby "Hold Of Another Me"
Toby:
LÅTNAMN:Hold Of Another Me
ARTIST/GRUPP: Toby
GENRE: Soft Rock
LÅTLÄNGD:3.56
KOMPOSITÖR:Toby
PRODUCENT:Toby
TEXT:Eva-Pia Worland
INSPELNINGSÅR:2016
FORMAT: mp3
Texten var önskad så här är den:
Hold of another me
Vers
1.It´s so relieving
to be some dust in the universe
You say I´m crazy
You know it´s all because of you
If I were drowning
You would be my oxygene
If we were dying
We would live forever here
2. It´s so relieving
You say I´m crazy
You know that you´re part of it too
Refr. 1
It´s such a feeling
I´m free at last
To be someone just like me
I might be dreaming
But today – I got
Hold of another me
Vers
3. It´s so relieving
You say I´m crazy
You know it´s all because of you
Refr. 2
I might be dreaming
But today – I got
Hold of another me
Can´t stop believing
That time and space
Just doesn´t matter at all
It´s such a feeling
I´m free at last
To be someone just
Like me
I might be dreaming
But today – I got
Hold of another me
Hur låter detta? Tips, trix och tyck mottages med tacksamhet!/Toby
5/6 Ny version efter lite fix med perioder och percussion
Asti:
Skön låt med snygga harmoniföljder och ett fantasifullt, bra arr!
Vid första lyssningen tyckte jag sången var lite för låg i början innan den dubblerades,
men vid ytterligare lyssning tänkte jag inte på det. Kanske är cymbalerna lite väl
starka i några avsnitt, men det kan också vara mina öron som spelar mig ett spratt... :unsure:
Gillar speciellt den blippiga synthen och phaser-gitarren(?)! :)
I mina öron är ljudbilden något vass, men bry dig inte förrän någon mer säger samma sak. ;)
/Asti
Bribedant:
Både låt och produktion lät radiofärdig på den lite kassa lyssningen jag körde. Men det ska ju låta ok i skitspeakers också. Gillar låten, intressantare än mycket av det jag hör på radion.
Eddi:
Den här gick på repeat på min padda utan att jag fick höra slutet så jag är skyldig till typ 15 lyssningar jaja. Jag tror du ska höja din röst något i mixen annars tar cymbalerna över eller sänka dessa men nja höja leaden är nog svaret ändå. en skön låt med det där lite speciella typ zappasoundet. :D
Toby:
--- Citat från: Asti skrivet 03.06.2016, 17:30:01 ---Skön låt med snygga harmoniföljder och ett fantasifullt, bra arr!
Vid första lyssningen tyckte jag sången var lite för låg i början innan den dubblerades,
men vid ytterligare lyssning tänkte jag inte på det. Kanske är cymbalerna lite väl
starka i några avsnitt, men det kan också vara mina öron som spelar mig ett spratt... :unsure:
Gillar speciellt den blippiga synthen och phaser-gitarren(?)! :)
I mina öron är ljudbilden något vass, men bry dig inte förrän någon mer säger samma sak. ;)
/Asti
--- Slut citat ---
Roligt att du lyssnat och dessutom gillat! :) Jag har skruvat fram och tillbaka på sången och tyckte att det kändes bra här. Får avvakta tills fler lyssnat. Tyckte att den gifte sig med kompet fint på den här volymen. Det är inte roligt om ljudbilden är vass och får se om någon annan tycker samma. Kul att du gillar synten och gitarren lite extra. Gitarrljudet tog lång tid innan jag kom fram till. Fint att det funkar. Stort tack för din lyssning Asti!/Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida