Forum > Färdiga produktioner
Toby "Hold Of Another Me"
MOMA:
Vilket lyft. En onsdag mitt i livet, och så slår man på den här!
Befriande sköna ackordsbyten bortom inkörda normer och förväntade kombinationer - lekfullt och lätt ironisk (?) - välproddat med en solid känsla där det som ska fram också sitter där det ska. Sköna stämmor mot slutet!
Bara att gratulera - Kanon!
MOMA
Toby:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.06.2016, 21:23:20 ---
--- Citat från: Toby skrivet 07.06.2016, 19:37:47 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.06.2016, 17:29:23 ---Utan att ha läst tidigare kommentarer...
Jag hör inte sångens text då den först kommer in. Spontant tycker jag att pianot ska ner i volym då det är sång, från 31 sekunder och framåt om sången ska ha den här volymen. Sången bör få utrymme men här kör pianot över totalt. Hur ser egentligen dynamiken (volymen) på pianot ut? Jag tror att pianot backar i volym vid syntmellanspel däremot inte då sången borde ha störst fokus?
Roligt låt med positivt sound.
--- Slut citat ---
Jag hjälper dig: "It´s so relieving...." Kanske ligger pianot aningens aning högt min i mina öron men inte "kör det över totalt" tycker jag. Ska fundera på det och lyssna gärna igen Max för dubbelkoll. :D Tack för att du gillat, kommenterat och lyssnat!/Toby
--- Slut citat ---
Lyssning i inte fullt så diskantrika lurar nu och det är bättre här. Så troligen är det de diskantrika lurarna, som spelade mig ett spratt. Jag som trodde på dem i alla väder?
Generellt uppskattar jag ändå att pianot backar märkbart, då sången kommer in. Av pianistens respekt för sångarens insats och för att tydligt visa vad som ska ha fokus, då sången kommer in.
Pianisten kör alltså inte över sångaren totalt men lite respekt förväntar jag mig från pianisten initialt då sången kommer in. Det blir mitt "final answer". :wub:
--- Slut citat ---
Lurar som spelar spratt är ju inte bra. B) Tack för lyss!/Toby
MaxB:
Eftersom aktivitetsfrekvensen är så låg på kr och jag önskar den vore högre, kontrar jag med att jag vidhåller min syn på vad pianisten borde göra då sångaren börjar sjunga.
Toby:
--- Citat från: MOMA skrivet 07.06.2016, 22:57:12 ---Vilket lyft. En onsdag mitt i livet, och så slår man på den här!
Befriande sköna ackordsbyten bortom inkörda normer och förväntade kombinationer - lekfullt och lätt ironisk (?) - välproddat med en solid känsla där det som ska fram också sitter där det ska. Sköna stämmor mot slutet!
Bara att gratulera - Kanon!
MOMA
--- Slut citat ---
Vad roligt att du gillar den, MOMA! Trevligt, trevligt, tack för lyssningen!/Toby
HasseFX:
Oj, vilken pärla! Skön poplåt med bra driv och riktigt kul arr! Proffsigt producerat dessutom. :)
Det jag har lite svårt för är sången, som borde ligga en oktav högre! Det är inget fel på sånginsatsen, men det är inte lätt att mixa in det röstläget i en "normal" mix och svårt att få dynamik och variation i "tryck" dessutom.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida