Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)

<< < (8/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 14.06.2016, 10:52:10 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 13.06.2016, 14:46:11 ---Smart drag att spela med snabba korta drag på stråkarna så här i versen. Nu är jag på och gillar helheten, även att stråkarna sliter och drar i delar av sången. Övergången till flytet i versen blir väldigt skönt så här, tycker jag. Intressant att höra vad andra tycker. Enligt mig är den klar så här.

--- Slut citat ---
Tack för uppföljande kommentar Max och skönt att du tycker det funkar!

--- Slut citat ---

Ja, jag var tydligen en av de som inte gillade själva poängen, hur stråkarna stretade och drog åt olika håll  :wub:

jonnerstone:
Okej, versen blev lite bättre när du rensade bland fiolerna och bara behöll staccatot. Hör dock för mitt inre öra fortfarande en snygg svepande pad med lite arpeggio ala Clemens istället för stråkarna. Hade lyft låten från det traditonella till det modernare.
Trummorna tycker jag fortfarande låter för fjuttiga och snälla.

Men men e du nöjd så e jag nöjd. Tycker bara att låten skulle växa några rejäla pinnhål om den fick en lite modernare inramning.  :)

Allt gott

Micke

Asti:

--- Citat från: MOMA skrivet 13.06.2016, 16:20:18 ---Nu j-r börjar det hända saker! Allt har blivit bättre, tack vare nya mixen har även sången kommit fram bättre - kanske en av de bästa lead-spåren från Mr Asti! Tydligt klar och bra bett i trummorna och elgitarren!
Härlig lyssning!
MOMA

--- Slut citat ---
Tack för det MOMA! Skönt att höra!  :)
Tack för uppföljande feed!
/Asti

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 15.06.2016, 14:48:57 ---Okej, versen blev lite bättre när du rensade bland fiolerna och bara behöll staccatot. Hör dock för mitt inre öra fortfarande en snygg svepande pad med lite arpeggio ala Clemens istället för stråkarna. Hade lyft låten från det traditonella till det modernare.
Trummorna tycker jag fortfarande låter för fjuttiga och snälla.
Men men e du nöjd så e jag nöjd. Tycker bara att låten skulle växa några rejäla pinnhål om den fick en lite modernare inramning.  :)
Allt gott
Micke

--- Slut citat ---
Klarar nog tyvärr inte fixa pads a la Clemens...men visst hade det varit roligare med lite mer modernt.  :)
Är osäker på var jag ska hitta "tuffare" trummor.....har nu i första hand försökt processa befintliga.
Är väl inte helt nöjd, men kommer nog tyvärr inte längre på egen hand.....
Men stort tack för återlyssning och tips!
/Asti

Asti:
Micke (jonnerstone) gjorde en helt ny, mycket bättre mix med tydligare detaljseparation,
bättre driv i trummorna, tydligare bas, en snygg pad i versen m.m!  :wub:
Stort tack Micke! Nu känns den klar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion