Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)

(1/13) > >>

Asti:
Edit 2016-06-24: Anser låten klar nu och det verkar inte komma fler kommentarer, så flyttar den till färdiga demon.
Edit 2016-06-22: Micke (jonnerstone) gjorde en mix, som jag tycker har bättre driv i trummorna, bättre detaljseparation,
                          en snygg pad i versen i st f stråkar m.m - helt enkelt en mycket bättre mix!  :wub: Stort tack för det Micke!
Edit 2016-06-12: Har gjort en ny mix i slutet av tråden (andra inlägget på sidan 3), som försöker framhäva trummorna mer,
                          samt har plockat bort den "oroliga" fiolen i verserna. Bättre så eller ska jag behålla versionen här i trådhuvudet?
                          Testade några pads/synthljud i versen, men hittade inget som passade. Vet inte om de egentligen behövs....
Började med vad som var tänkt att bli ett festivalbidrag, men tror inte det svänger tillräckligt,
så jag lägger upp den här i stället!  :)
Det är väl i första hand nivåer i mixen som jag är osäker på, men
tar gärna emot synpunkter och tips på vad som helst som dyker upp när ni lyssnar....

Titel: Fantasy
Artist: Asti
Mix: Jonnerstone
Text & Musik: Asti
Medverkande: Jonnerstone (synth)
Längd: ca 4 min
År: 2016

nestergaard:
Låter ju hur gött som helst!!!
Vadå inte svänger tillräckligt???
Svänger ju så jag precis ramlade av stolen!  B)

Fuzzbub:
Det är en intressant och bra låt ju!  Det händer en del, mycket snyggt!       Jag tycker dock att fiol(erna) är lite "in your nose" en aning för mycket.  Lägga dom lite längre lägre alt. längre bak skulle tilltala mig mer.   Något försiktiga trummor är det också, tycker jag just nu iallafall.  :)       

Som vanligt är det hårklyverier när man "kritiserar" dig Asti, det är mycket hög klass på detta som det är!   Bra jobb!   /Fuzz

Toby:
Skitbra låt som får mig att tänka på XTC! Jag tycker det är alldeles för mycket stråkar ex. under solot behövs de inte. Och nog lite för starka också. Så "cut your darlings" och använd dem sparsamt där de behövs. Såg nu också att fuzzbub hade åsikter om dem. Snyggt slut med rösternas rytmisering! Som sagt jättebra låt som jag kommer att lyssna på många gånger./Toby

Asti:

--- Citat från: nestergaard skrivet 30.05.2016, 16:26:35 ---Låter ju hur gött som helst!!!
Vadå inte svänger tillräckligt???
Svänger ju så jag precis ramlade av stolen!  B)

--- Slut citat ---
Kul att det låter gött!  :)
Så du tycker det svänger? Då kanske jag ändå skulle behållit den till "Sväng"-festivalen..... :unsure:
Tack för din feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion