Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)

<< < (2/13) > >>

MaxB:
Skönt då det blev stadga i spelet vid 30. Det sliter och drar från de två violinisterna. Busiga är dom.
Du har så attans sköna harmonier, som till exempel de som kommer in här vid 89 sekunder. 
Vid en första lyssning är jag inte riktigt glad i stråkarna som drar på lite olika sätt.

De lugna grejerna där stråkarna inte styr harmonierna gillar jag.

Och växelsång, liknande den du gör så förtjänstfullt här på slutet använde jag mig av i en låt på öppen scen i lördags. Det fungerade toppen då jag fick publiken att sjunga en grej samtidigt som jag sjöng annat. Finns i tråden MaxB och Öppen scen - någonstans

Asti:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 30.05.2016, 16:59:01 ---Det är en intressant och bra låt ju!  Det händer en del, mycket snyggt!       Jag tycker dock att fiol(erna) är lite "in your nose" en aning för mycket.  Lägga dom lite längre lägre alt. längre bak skulle tilltala mig mer.   Något försiktiga trummor är det också, tycker jag just nu iallafall.  :)       
Som vanligt är det hårklyverier när man "kritiserar" dig Asti, det är mycket hög klass på detta som det är!   Bra jobb!   /Fuzz

--- Slut citat ---
Jag började med stråkarret, som jag själv tycker är låtens "hook". Är rädd att låten tappar nerv och sväng om
jag drar ner på det....men ska testa att sänka dom en aning.
Jo, trummorna är nog lite "försiktiga" på vissa ställen, det hör jag också nu. Ska se över dom också!
Roligt att du tycker låten är bra! Tack för din feedback!
/Asti

MOMA:
Up-tempo eller low-tempo. Du hanterar ju bägge varianterna galant. Särskilt förtjust i ackordet i bryggan till stråktemat! Väl snickrat och med skönt energi i lyftet där!

Sedan har du ju hittat ett sound som gör sig oavsett beats per minute:)

Bra låt att njuta av!!

MOMA

Eddi:
Trodde först att det var en Momalåt jag tryckte igång, men bestämde mig ganska snart att jag måste ha sett fel annars låter Moma exakt som Asti. Det var sista inlägget som lurade mig. En lite ny sida av Asti det här tycker jag, jäkligt medsprittande (finns ett sånt ord) stråkarna ÄR ju hooken i låten o jag tycker de ska vara kvar som de är lyssnade visserligen bara i paddan nu men hela låten kom med ( kors i taket) ett riktigt bra sound på gurorna också och finfint sjunget o arrat, men svänger det? JA DET SVÄNGER :D

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 30.05.2016, 18:20:36 ---Skitbra låt som får mig att tänka på XTC! Jag tycker det är alldeles för mycket stråkar ex. under solot behövs de inte. Och nog lite för starka också. Så "cut your darlings" och använd dem sparsamt där de behövs. Såg nu också att fuzzbub hade åsikter om dem. Snyggt slut med rösternas rytmisering! Som sagt jättebra låt som jag kommer att lyssna på många gånger./Toby

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! XTC var länge sedan jag hörde, men tack för den referensen!  :)
Jag byggde, som sagt, låten utifrån stråkarna, så de ska ha ett stort utrymme i låten.
Men kanske är de lite för starka. Tycker dock inte de är så framträngande under gitarrsolot...?
Ja, kombinationen av de olika sångdelarna i slutet tycker jag också funkar rätt bra.
Tack för positiv feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion