Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fantasy (ny mix av jonnerstone - klar)

<< < (7/13) > >>

Asti:

--- Citat från: karl skrivet 11.06.2016, 22:37:24 ---Härlig låt du fått till ;)
Vad använder du för plugg för stråkarna ? låter väldigt bra typ Coldplay-stuket....

Allt gott / karl

--- Slut citat ---

Jätteroligt att du  tycker det karl!
Stråkpluggen är EWQL Symphonic Orchestra där jag valt "short samples" för
soloviola, soloviolin och solocello. Är dålig på att skruva till ljudet i pluggen,
så jag brukar bounca ut dom till separata audio-filer för att kunna göra t.ex
fade out, så att tonen klingar ut i st f att huggas av tvärt. Dividend är ju mästare
på pluggen, så han kan säkert ge bättre tips än vad jag mäktar, ifall du vill fördjupa dig i den.
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:
Har försökt att framhäva trummorna mer i en ny mix och även tagit bort
den "störiga" fiolen i verserna! Vet inte om detta låter bättre...?
Hittade inget bra pad-ljud i Hypersonic - tror det funkar utan pads.
Skulle vilja ha era åsikter på det innan jag byter ut versionen i trådhuvudet.

MaxB:
Smart drag att spela med snabba korta drag på stråkarna så här i versen. Nu är jag på och gillar helheten, även att stråkarna sliter och drar i delar av sången. Övergången till flytet i versen blir väldigt skönt så här, tycker jag. Intressant att höra vad andra tycker. Enligt mig är den klar så här.

MOMA:
Nu j-r börjar det hända saker! Allt har blivit bättre, tack vare nya mixen har även sången kommit fram bättre - kanske en av de bästa lead-spåren från Mr Asti! Tydligt klar och bra bett i trummorna och elgitarren!

Härlig lyssning!

MOMA

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.06.2016, 14:46:11 ---Smart drag att spela med snabba korta drag på stråkarna så här i versen. Nu är jag på och gillar helheten, även att stråkarna sliter och drar i delar av sången. Övergången till flytet i versen blir väldigt skönt så här, tycker jag. Intressant att höra vad andra tycker. Enligt mig är den klar så här.

--- Slut citat ---
Tack för uppföljande kommentar Max och skönt att du tycker det funkar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion