Forum > Färdiga produktioner
Asti - Thousand miles away (klar)
Roffe H:
Lysande, kören är jättefräck!
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 02.05.2016, 11:49:00 ---Mer experiment!! Du har ju en osviklig förmåga att hitta de där klassiska ackordsvändningar och göra något nytt av dem – en talang som få fått till skänks. Så när du nu tar den förmågan och plötsligt sätter ihop den med helt nya arr så händer det grejer! Mycket kul att lyssna på och en riktig skjuts åt låtsnickeriet - igen :)
MOMA
--- Slut citat ---
Tack för positiva kommentarer! Roligt att du gillar låten!
Jo, det är kul att experimentera, men svårt att hitta spännande ljud och trumloopar, tycker jag.
Skulle gärna göra mer låtar åt elektronica-hållet om jag kunde. Hade nog också behövt lite modernare ljudbibliotek...
Oftast börjar jag med någon hyfsat intressant trumloop, men slutar i regel med att jag lagt på akustiska gitarrer,
elgitarrer, bas och sång som jag tycker "passar in". Det svåra är att tänka nytt/om vad gäller arret och vara konsekvent.
/Asti
1up:
Låter bra, intressant och ganska unik ljudbild. :)
MOMA:
Bra start!! Man behöver väl inte vända 180° - men testa lite nytt då och då. Själv brukar jag skaka om guuuben med sönernas avantgarde eller också tar jag en tur och surfar på spotify - bara för att hitta sound/atmosfär som kan trigga igång nerven igen. (inte för att det hörs så översvallande i mina tracks - men pyttelite här och där :)
Kämpa på - du har sådan kanonmaterial i botten, så det är det värt!
MOMA
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.05.2016, 14:41:53 ---Lysande, kören är jättefräck! :tub:
Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roughe! :)
Nu har jag en som gillar kören och en som tycker Chorus-effekten ska bort.... :wacko:
/Asti t.f. velig Vetlandabo
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida