Forum > Färdiga produktioner
Asti - Thousand miles away (klar)
MaxB:
Gillar som det är!
Asti:
--- Citat från: 1up skrivet 02.05.2016, 21:21:39 ---Låter bra, intressant och ganska unik ljudbild. :)
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det! :)
Tack för kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: MOMA skrivet 03.05.2016, 11:01:03 ---Bra start!! Man behöver väl inte vända 180° - men testa lite nytt då och då. Själv brukar jag skaka om guuuben med sönernas avantgarde eller också tar jag en tur och surfar på spotify - bara för att hitta sound/atmosfär som kan trigga igång nerven igen. (inte för att det hörs så översvallande i mina tracks - men pyttelite här och där :)
Kämpa på - du har sådan kanonmaterial i botten, så det är det värt!
MOMA
--- Slut citat ---
Nej, jag tror inte heller att man ska byta ut allt och försöka göra något "märkligt" och helt annorlunda,
utan, som du säger, förnya vissa element i ljudbilden som kan göra det intressantare och i bästa fall tillför en dimension i musiken.
Lyssnar också ibland på Spotify, oftast nya releaser, för att försöka hitta något spännande.
Men får nog de flesta idéerna genom att testa olika rytmer och ljud i befintliga pluggar....
Omnisphere verkar ha riktigt maffiga och feta synthljud, men min gamla musik-PC klarar inte att installera den tyvärr.
Tack för tankar och positiva omdömen! :)
/Asti
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2016, 11:14:13 ---Gillar som det är!
--- Slut citat ---
Då står det 2 - 1 till befintlig kör! :D
Tack Max!
zorrow:
Jättebra låt igen! Du är en hitmaker :D I versen skulle jag vilja ha upp trumloopen 0,5 dB. Den hörs men bara knappt nu. Sen det där med kören... Svårt. Jag lattjar ibland med Chorus och flanger för att det skall sticka ut och bli lite udda men får ofta rådet här på KR att ta bort det. Det är en smaksak. Kanske att vibrationerna i choruset (som nu låter väldigt snabba) skulle kunna synkas mer med takten i musiken? Värt ett försök om du orkar pilla mer med det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida