Forum > Färdiga produktioner

Asti - Thousand miles away (klar)

(1/6) > >>

Asti:
Edit 2016-05-26: Något fler gillade kören som den är, så den behåller jag. Basen får också
                          vara kvar som den är, ledsen Toby!  :(
Edit 2016-05-01: Följde Eddis råd och la på lite konventionella trummor i refrängerna för
                          att få bättre flyt och fyllighet. Har även sänkt den gamla trumloopen något.
Försökte förnya mig lite genom att använda en gammal Hypersonic-loop som bakgrund,
men befarar att det bara blev tråkigt..... :wacko:
Tycker det är svårt att mixa med monitorer.
Tar gärna synpunkter på låt, mix eller vad som helst!

Titel: Thousand miles away
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2016
Längd: 3:35

Eddi:
Kul att du experimenterar - tråkigt tycker jag inte alls det blir - däremot fanns en känsla av att loopen ibland går i moll när du faktiskt sjunger dur, å andra sidan är det ju jättemodernt idag inom soulen. Kanske skulle loopen ner något volymmässigt och din refräng Oh what a day... få tydligt fördubblad takt kanske både ett saftigt virvelkagge slag på fjärdedelarna och en hihat i 16-takt allt för att bryta av lite, nu blir det liksom samma samma mellan verser och refräng. Låten och arr och körer i övrigt är perfa :D

MaxB:
Jag gillar soundet.

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.05.2016, 15:36:28 ---Kul att du experimenterar - tråkigt tycker jag inte alls det blir - däremot fanns en känsla av att loopen ibland går i moll när du faktiskt sjunger dur, å andra sidan är det ju jättemodernt idag inom soulen. Kanske skulle loopen ner något volymmässigt och din refräng Oh what a day... få tydligt fördubblad takt kanske både ett saftigt virvelkagge slag på fjärdedelarna och en hihat i 16-takt allt för att bryta av lite, nu blir det liksom samma samma mellan verser och refräng. Låten och arr och körer i övrigt är perfa :D

--- Slut citat ---
Skönt att det inte blev för tråkigt!  :) Jag är kanske modern utan att veta om det.... B)
Hade funderingar på precis det du säger ang trummor i refrängen, men tänkte
att då är jag tillbaks i gamla hjulspår igen... men du har kanske rätt ändå!
Testade egg i refrängen, men det funkade inget vidare.
OK, loopen tycker du är lite för stark i mixen! Ska testa att dra ner den!
Tack för tips och tankar Eddi!
/Asti

Roffe H:
Finemang detta, inte tråkigt alls...skön låt arr. och sound, gillar  även sång och stämmor.  :D :D
/Roughe

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion