Forum > Färdiga produktioner

Asti - Thousand miles away (klar)

<< < (3/6) > >>

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 01.05.2016, 20:26:34 ---Jätteflin låt som jag lyssnat på tre gånger nu. Bra att du la dit konventionella trummor det lyfte refrängen. Snyggt intro också. Basen tycker jag är lite otajt runt 104-105, 166-167 och 205 känns den osäker och sökande. Gör mig lite orolig. :D Fin låt, snyggt sound och personlig touch! Tråkig? Inte det minsta./Toby

--- Slut citat ---
Ja, basen har jag kämpat en del med. Började med synthbas, testade sedan kontrabas och hamnade till slut på en elbas.
Men det funkar nog bättre med fler grundtoner, som du är inne på. Otajtheterna ska kollas upp!
Skönt att soundet verkar OK. Då kanske jag trots allt hör ganska balanserat via monitorerna....
Tack för din feedback och bra tips om bas!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Bribedant skrivet 01.05.2016, 20:28:16 ---I det mest samma höga kvalité på musik och sound som jag vant mig vid från Asti. Hälsan tiger still så här kommer mitt lillla gnäll istället. "Ah" kören har ett fult sound. Vet inte om det är någon phaser/korus effekt eller något liknande men jag hör "digitalt" in-ut fasande av kören. Introt är lite udda och spännande och jag hade hoppats att det skulle dyka upp igen i låten.. :huh:
Det är knepigare med monitorer, kör själv alldeles för mycket lurar, men du verkar fixa detta. Balanserat och snyggt mellan högt och lågt, vänster och höger.

--- Slut citat ---

Jo, det är en Chorus-effekt på kören, som jag tyckte lät fräckt! :)
Får se, kanske plockar jag bort den. Troligtvis blir det så.
Var inne lite på att låta introt återkomma, men bedömde att det skulle bli för utdraget och segt....
Vid sång och akustisk gitarr tvingas jag använda hörlurar, men har då fetvadd i öronen och låg volym i lurarna.
Det verkar inte vara så ansträngande för öronen. Mixning och inspelning av övrigt gör jag med playback i monitorerna.
Försöker numera att inte anstränga öronen med för långa pass. Tror att det också är bra för bedömningen med "fräschare" öron.
Skönt att du tycker det låter balanserat! Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.05.2016, 20:46:29 ---Javisst klart bättre flyt nu med nya trummorna och man hör vad som är vad. Försökte lyssna efter digital inpu output på körerna men hörde inte något. Lyssnade i högtalare dock. :)

--- Slut citat ---
Ja, tack för att du fick mig att inse det!
Tack igen Eddi för uppföljande feed!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.05.2016, 20:57:08 ---Gillar att du lagt till knventionella trummor i ferren bra drag!
Men volymen på trummorna tyckte jag nog var generellt låg eller jag tänkte i alla fall på det runt, typ vid 119 och framåt - då hörs knappt (konventionella) trummorna i mina lurar.

--- Slut citat ---
Ja, de konventionella trummorna var Eddis förtjänst! De förekommer dock enbart i refrängerna.
Kollade ett flertal gånger och justerade tills jag tyckte de lät lagom starkt....får kolla på nytt!
Tack Max för uppföljande feed!
/Asti

MOMA:
Mer experiment!! Du har ju en osviklig förmåga att hitta de där klassiska ackordsvändningar och göra något nytt av dem – en talang som få fått till skänks. Så när du nu tar den förmågan och plötsligt sätter ihop den med helt nya arr så händer det grejer! Mycket kul att lyssna på och en riktig skjuts åt låtsnickeriet - igen :)

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion